Reklama

Zarząd TP zdecydował: rebranding do końca czerwca

Publikacja: 29.03.2012 19:26

Giełdowa spółka podała pierwsze oficjalne informacje o szykującym się rebrandingu największej stacjonarnej sieci telekomunikacyjnej w kraju z TP na Orange. Zgodnie z dzisiejszą decyzją zarządu TP, prace związane z tą zmianą zakończyć mają się do 30 czerwca. To oznacza, że formalnie marka TP zniknie już po zakończeniu mistrzostw w piłce nożnej Euro 2012.

Zgodnie z przewidywaniami, marką Orange grupa będzie wkrótce sygnować wszystkie usługi stacjonarne: przede wszystkim telefoniczne i internetowe, ale też hurtowe.

To oznacza, że do końca drugiego kwartału 2012 roku Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP.

Gigant zastrzegł w informacji prasowej i komunikacie giełdowym, że rebranding nie oznacza połączenia Telekomunikacji Polskiej i PTK Centertel. Firmy te mają pozostać osobnymi podmiotami.

W zamian za korzystanie z międzynarodowej marki Orange, giełdowa firma będzie płacić co rok grupie France Telecom (dokładnie spółce Orange Brand Services) 1,6 proc. przychodów osiągniętych ze sprzedaży usługi i produktów oznaczonych marką Orange.

Reklama
Reklama

Jak policzono, gdyby rebranding miał miejsce w styczniu 2011 r. to ubiegłoroczna opłata licencyjna sięgnęłaby 75 mln zł.

W umowie z Orange Brande Services zapisano przy tym, że spółka ta poniesie wszystkie koszty rebrandingu oraz, że opłata pobierana od segmentu telefonii głosowej, ze względu na słabą kondycję tego sektora, będzie wynosić kilkanaście milionów złotych.

Usługi hurtowe świadczone przez TP SA zostaną objęte marką Orange, jednakże nie będzie od nich pobierana żadna opłata licencyjna.

Giełdowa spółka podała pierwsze oficjalne informacje o szykującym się rebrandingu największej stacjonarnej sieci telekomunikacyjnej w kraju z TP na Orange. Zgodnie z dzisiejszą decyzją zarządu TP, prace związane z tą zmianą zakończyć mają się do 30 czerwca. To oznacza, że formalnie marka TP zniknie już po zakończeniu mistrzostw w piłce nożnej Euro 2012.

Zgodnie z przewidywaniami, marką Orange grupa będzie wkrótce sygnować wszystkie usługi stacjonarne: przede wszystkim telefoniczne i internetowe, ale też hurtowe.

Reklama
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama