Multimedia Polska: 107 tys. abonentów Triple Play

Aktualizacja: 17.05.2012 11:36 Publikacja: 17.05.2012 11:22

Multimedia Polska, trzecia pod względem liczby abonentów sieć telewizji kablowej wypracowała w I kw. 163 mln zł przychodów, 82 mln zł EBITDA oraz 18,4 mln zł zysku netto. Oznacza to odpowiednio wzrost o 10 proc. i 5,4 proc. oraz spadek czystego zarobku o 10 proc w porównaniu z analogicznym okresem 2011 r.

Jak podała firma, gdyby od początku roku była właścicielem sieci Stream Communications, jej EBITDA wyniosłaby 87,4 mln zł. Przejęcie zostało sfinalizowane jednak dopiero wczoraj.

- I kwartał pod względem EBITDA jest zwykle najsłabszy. Liczę, że w ciągu roku będzie ona rosła szybciej: średnio o około 10 proc. – ocenia Andrzej Rogowski, prezes Multimediów w rozmowie z rpkom.pl

- Udało nam się wrócić do tempa wzrostów przychodów sprzed 2010 r. Liczę, że w tym i kolejnych latach będzie ono jeszcze szybsze  – podkreśla Rogowski.

Wzrost przychodów spółka zawdzięcza wyższym wpływom ze sprzedaży usług Internetu i cyfrowej telewizji.

Rogowski dodaje, że zwyżka wpływów ze sprzedaży Multimediów nastąpiła przede wszystkim w segmencie klientów indywidualnych i za sprawą sprzedaży usług telewizji cyfrowej oraz internetu o coraz wyższych prędkościach.

Internet zwiększył swój udział w przychodach multimediów do 28,5 proc.  przynosząc grupie 46,4 mln zł przychodów, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z kolei przychody z usługi telewizyjnej Multimediów w I kw. wyniosły 78,3 mln zł, o 10 proc. więcej niż rok temu. Udział wersji cyfrowej telewizji w tych wpływach kablówki urósł z 18 proc. w I kw. 2011 r. do 28 proc.

Przychody z usług głosowych nie zmieniły się i zamknęły się kwotą 32 mln zł.

I kw. 2012 r. Multimedia zamknęły z 1,54 mln sprzedanych usług (RGU). Ich liczba powiększyła się w porównaniu z I kw. 2011 r. o 12 proc., czyli o 160 tys.

Od grudnia ub.r. liczba RGU Multimediów urosła o 30 tys.: o 21 tys. w segmencie telewizyjnym, o 10,5 tys. w Internecie. W telefonii operator zanotował spadek RGU o  1,5 tys.

Ostatecznie z usług telewizyjnych korzystało w I kw. br. 861 tys. klientów, z Internetu 410 tys., a z telefonii 271 tys.

Na koniec marca Multimedia obsługiwały 730 tys. abonentów, o 6 tys. więcej niż w grudniu 2011 r. 107,1 tys. korzystało z trzech usług, a 244 tys. z dwóch.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy