Reklama

Novum chce iść do sądu po raporcie TP o nadużyciach

Publikacja: 06.06.2012 10:02

Telekomunikacja Novum przesłała nam swoje stanowisko w sprawie wyników badania TNS Polska zaprezentowanego pod koniec maja przez Telekomunikację Polską. Wynikało z nich, że Novum zajmuje pierwsze miejsce na liście operatorów w nieuczciwy sposób odbijających klientów TP.

47 proc. ankietowanych przez TNS Polska wskazało Novum, jako firmę, wobec której mają podejrzenie, że jej handlowcy dopuszczają się oszustw w kontaktach z pozyskiwanymi klientami. TP zaś przedstawiła dane ze swojej infolinii, uruchomionej, aby przyjmować skargi klientów w tej sprawie.

- Naszym zdaniem (wyniki badań – red.) w żaden sposób nie odzwierciedlają rzeczywistej relacji między liczbą pozyskanych abonentów, a ilością wniesionych skarg w tym samym przedziale czasowym, zatem nie mogą stanowić podstawy do wyciągania wniosków w przedmiotowej sprawie – mówi Małgorzata Reterska, reprezentująca Novum.

- Ponadto jak wynika z przedstawionych badań dotyczą one jedynie kilku operatorów telekomunikacyjnych dlatego w naszej opinii nie powinny być uogólniane ze względu na brak kompleksowego spojrzenia na omawiane zagadnienie. Należy zwrócić także szczególną uwagę, iż problem ewentualnych skarg dotyczy wszystkich operatorów zatem nieuwzględnienie ich we wskazanych wynikach badań może zaburzać ich rzeczywisty obraz – uważa.

Według niej dowodem na to, że Novum, działa zgodnie z prawem jest decyzja Urzędu Komunikacji Elektronicznej o umorzeniu postępowania w tej sprawie z 30 stycznia tego roku.

Reklama
Reklama

Reterska informuje również, że Novum zwróciło się do pracowni sondażowej z prośbą o udostępnienie metodologii i zakresu opublikowanych badań oraz, że  Novum rozważa podjęcie stosownych kroków prawnych zmierzających do ochrony własnych interesów w oparciu o zapisy ustawy zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

 

Telekomunikacja Novum przesłała nam swoje stanowisko w sprawie wyników badania TNS Polska zaprezentowanego pod koniec maja przez Telekomunikację Polską. Wynikało z nich, że Novum zajmuje pierwsze miejsce na liście operatorów w nieuczciwy sposób odbijających klientów TP.

47 proc. ankietowanych przez TNS Polska wskazało Novum, jako firmę, wobec której mają podejrzenie, że jej handlowcy dopuszczają się oszustw w kontaktach z pozyskiwanymi klientami. TP zaś przedstawiła dane ze swojej infolinii, uruchomionej, aby przyjmować skargi klientów w tej sprawie.

Reklama
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Reklama
Reklama