Telekomunikacja Novum przesłała nam swoje stanowisko w sprawie wyników badania TNS Polska zaprezentowanego pod koniec maja przez Telekomunikację Polską. Wynikało z nich, że Novum zajmuje pierwsze miejsce na liście operatorów w nieuczciwy sposób odbijających klientów TP.
47 proc. ankietowanych przez TNS Polska wskazało Novum, jako firmę, wobec której mają podejrzenie, że jej handlowcy dopuszczają się oszustw w kontaktach z pozyskiwanymi klientami. TP zaś przedstawiła dane ze swojej infolinii, uruchomionej, aby przyjmować skargi klientów w tej sprawie.
- Naszym zdaniem (wyniki badań – red.) w żaden sposób nie odzwierciedlają rzeczywistej relacji między liczbą pozyskanych abonentów, a ilością wniesionych skarg w tym samym przedziale czasowym, zatem nie mogą stanowić podstawy do wyciągania wniosków w przedmiotowej sprawie – mówi Małgorzata Reterska, reprezentująca Novum.
- Ponadto jak wynika z przedstawionych badań dotyczą one jedynie kilku operatorów telekomunikacyjnych dlatego w naszej opinii nie powinny być uogólniane ze względu na brak kompleksowego spojrzenia na omawiane zagadnienie. Należy zwrócić także szczególną uwagę, iż problem ewentualnych skarg dotyczy wszystkich operatorów zatem nieuwzględnienie ich we wskazanych wynikach badań może zaburzać ich rzeczywisty obraz – uważa.
Według niej dowodem na to, że Novum, działa zgodnie z prawem jest decyzja Urzędu Komunikacji Elektronicznej o umorzeniu postępowania w tej sprawie z 30 stycznia tego roku.