To nie jest książka o przebiegłości ani o robieniu dobrego wrażenia, choć niektóre z proponowanych tu metod są dosyć wyrachowane. Jej przesłanie sprowadza się do tego, by po prostu zmienić się w osobę nieco bardziej zainteresowaną życiem innych. A to – zdaniem autora – korzystanie wpłynie także na relacje biznesowe i szanse na odniesienie w życiu sukcesu. „Dopiero w dorosłości zdajesz sobie sprawę, że w życiu chodzi raczej o służenie niż o bycie obsługiwanym, dawanie, a nie otrzymywanie. Ludzie nie troszczą się tak bardzo o to, jak dużo wiesz, dopóki nie wiedzą, jak bardzo ci zależy" – pisze w przedmowie do książki Ken Blanchard. A sam jej autor – znany w USA mówca nt. przywództwa – z satysfakcją wspomina, jak z przeciętnego chłopca jeszcze w szkole przeistoczył się w prawdziwe towarzyskie zwierzę dzięki poradom zawartym w kultowej już książce „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi" Carnegie Dale. Dziś swoją publikacją chce dalej przekazywać interpersonalny know how. – Książka ta jest poświęcona tworzeniu takich relacji, które mogą zmienić nasze życie, firmy i nasz świat. A to dlatego, że w biznesie chodzi o relacje. W sukcesie chodzi o relacje. W byciu liderem chodzi o relacje. W życiu chodzi o relacje – przekonuje Spaulding.