Sprzedawanie to dawanie - przekonują autorzy książki i udowadniają, że tradycyjne podejście do tego zajęcia nie jest właściwe i nie prowadzi do sukcesu. Ten, i to wręcz niebotyczny, zapewnia poznanie i stosowanie w praktyce pięciu przedstawionych zasad. Gdy otworzy się książkę, od razu widać, że autorzy są Amerykanami - jest napisana z polotem i czasami bardzo żartobliwie. Jednak wiele anegdot i przykładów trąci taką sztucznością, że trudno sobie wyobrazić, iż faktycznie miały miejsce i nie funkcjonują w inny sposób niż tylko jako tzw. legendy miejskie.

Warto jednak poczytać ten poradnik, nawet jeśli nie wierzy się w możliwość osiągnięcia „niebotycznego sukcesu", jak zapewniają autorzy. Ci, którzy faktycznie zajmują się sprzedażą, być może znajdą tam przydatne informacje, które zachęcą ich do zmiany sposobu działania. Osoby dopiero zastanawiające się nad takim sposobem na życie zawodowe mogą się zapoznać z potencjalnymi trudnościami, jakich nawet obecnie nie są w stanie sobie wyobrazić.