Szwedzki producent sprzętu sieciowego rozpoczął kolejną edycję swojego badania Consumer Labs, które ma zaprognozować preferencje i przyzwyczajenia użytkowników sieci komórkowych. W tym roku badanie obejmie również użytkowników polskich sieci.
Badanie jest realizowane przez Ericssona corocznie, ale podstawowy panel nie obejmuje Polski. W tym roku dostawca zdecydował się jednak zainwestować również w przebadanie polskiego rynku (w budżet Ericsson Polska).
Na zlecenie Ericssona prowadzi je firma badawcza Ipsos. Badanie przeprowadzone zostanie na 1000-osobowej próbie badawczej metodą wywiadów internetowych. Próba będzie reprezentatywna dla ok. 18,5 mln Polaków w wieku 16-69 lat. Celem Ericssona jest badanie trendów, które ukształtują popyt na usługi mobilnego dostępu do internetu. Wyniki spodziewane są ok. maja bieżącego roku.
Ericsson posługuje się wynikami badanie w swoich działaniach marketingowych i promocyjnych. Firma nie chce zdradzić, jaki jest koszt realizacji polskiego panelu badawczego.