Wartość rynku sprzedanych smartfonów, tabletów i laptopów szacowana jest przez firmę badawczą IDC na 576,9 mld dol. W całym 2012 roku sprzedało się na świecie 722,4 mln smartfonów, 128,3 mln tabletów oraz 148,4 mln desktopów (komputerów stacjonarnych) i 202 mln mln laptopów. W 2011 roku na świecie sprzedało się łącznie 930,4 mln urządzeń.
Rynek trzech urządzeń
Ostatni kwartał minionego roku to 378 mln kupionych urządzeń typu „smart". Liderem, jeśli chodzi o liczbę sprzedanych produktów był koreański Samsung, którego udział w tak określonym rynku wynosił 21,2 proc.. Drugim producentem jest amerykański Apple, którego produkty stanowiły 20,3 proc. wszystkich nowych sprzętów.
Kolejność jeśli chodzi o przychody jest jednak odwrotna. To firma z Cupertino wyprzedza swojego wielkiego rywala osiągając aż 30,7 proc. całego przychodowego „tortu", podczas gdy Azjaci muszą się zadowolić 20,4-proc. częścią. Tych dwóch producentów partycypuje w niebagatelnej kwocie 168 mld dol., która stanowi wysokość przychodów wszystkich producentów smartfonów.
Wielkim wygranym poprzedniego roku jest firma Lenovo, która wprowadziła na rynek 78,3 mln nowych urządzeń, co stanowi ponad 60 proc. wzrost w stosunku wyniku osiągniętego w poprzednim roku. Bardzo dobre wyniki sprzedaży w segmencie "smart" dały Lenovo trzecią pozycję wśród wszystkich dostawców. Udział firmy w rynku jest wciąż nieduży. Produkty brandowane tym chińskim logo stanowią 6,5 proc. wszystkich sprzedanych w 2012 roku.