Średnia liczba salonów Orange, w których grupa Tell prowadzi sprzedaż usług PTK Centertel wyniosła w I półroczu 2013 r. 179 salonów (30 czerwca dokładnie: 177) wobec średniej w I półroczu 2012 r. na poziomie 191 salonów (30 czerwca ub.r. 185 salonów) - podał dziś przy okazji publikacji wyników finansowych Tell, najwiekszy diler Orange w Polsce.
Oznacza to, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. zarządzał on o ok. 6 proc. mniejszą liczbą sklepów niż w analogicznym okresie rok temu, a w zestawieniu na 30 czerwca spadek wyniósł około 4 proc.
Liczba salonów innych operatorów, prowadzonych przez spółki zależne Tella również się obniżyła. Wyniosła na koniec czerwca 172 wobec 190 rok temu.
I tak, grupa Tella prowadziła pod koniec II kw. 82 salonów Plus (o 8 mniej niż rok temu, spadek o blisko 9 proc.) oraz 90 sklepów z usługami T-Mobile (spadek o 10 proc. rok do roku).
W pierwszym półroczu br. dystrybutor wykazał blisko 134 mln zł przychodów (o 3,8 proc. mniej niż rok temu), 4,75 mln zł zysku operacyjnego (spadek o 7,7 proc.) oraz 3,5 mln zł zysku netto (mniej o 9,1 proc.).