Branża telekomunikacyjna obok sektora motoryzacyjnego, finansowego oraz handlu i  nieruchomości pozostaje w czołówce, jeśli chodzi o wydatki na reklamę online - wynika z  badania IAB AdEx przeprowadzonego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Według szacunków udział telekomunikacji w wydatkach na reklamę w sieci w Polsce w pierwszym kwartale tego roku wyniósł 8 proc.

Z badania wynika, że wydatki na reklamę online w Polsce w pierwszym kwartale 2013 roku wyniosły 546 milionów zł, co oznacza, że na branżę telekomunikacyjną przypadło niecałe 44 mln zł. W porównaniu do porównywalnego okresu roku wcześniejszego cały rynek reklamy online w Polsce zanotował wzrost o 9,6 proc.

- Duży wpływ na dynamikę reklamy cyfrowej ma obecnie wzrost reklamy wideo online, który towarzyszy redukcji wydatków na tradycyjną reklamę telewizyjną, a także dynamika SEM, która nadal rośnie szybciej niż cały rynek – mówi Paweł Kolenda, manager ds. badań IAB Polska.

IAB Polska poinformował też, że w przyszłych badanich  wyliczona zostanie także wartość formatów reklamy mobilnej.