O 12,4 proc. niższe niż przed rokiem były w III kwartale 2013 r. przychody grupy Tella, do której należy największy diler usług i produktów Orange Polska. Wyniosły one 61,7 mln zł, podczas gdy w III kw. 2012 roku – nieco ponad 70 mln zł.
Porównanie zysków z tych okresów wskazuje, że grupie i pod tym względem idzie w tym roku gorzej niż w ubiegłym. Zysk operacyjny za trzy miesiące (lipiec-wrzesień) spadł do 2,58 mln zł z 3,67 mln zł rok wcześniej, a na czysto grupa kierowana przez Rafała Stempniewicza zarobiła 1,9 mln zł wobec 2,68 mln z w III kw. 2012.
Zarząd Tella tłumaczy spadki przede wszystkim wynikami firmy zależnej, prowadzącej sprzedaż usług dla T-Mobile Polska (zob. poniżej).
W sumie, po 9 miesiącach br. Grupa Tell zanotowała 195,6 mln zł przychodów (blisko 210 mln zł rok temu), 7,3 mln zł zysku operacyjnego (8,8 mln zł w 2012 r.), a na czysto zarobiła 5,4 mln zł (6,5 mln zł rok wcześniej).
Co ciekawe, gdy spojrzeć na sprzedaż grupy w ujęciu wolumenowym w podziale na segmenty, to w III kw. br. sprzedało się nieznacznie więcej niż przed rokiem aktywacji pre-paid (nieco ponad 58 tys. w kwartale, 122 tys. po 9 miesiącach).