Firma badawcza Gartner przedstawiła swoje zestawienie dotyczące globalnej sprzedaży urządzeń telekomunikacyjnych, z którego wynika, że w 2013 roku smartfony były kupowane częściej niż tradycyjne telefony komórkowe. 53,6 proc. spośród 1,81 miliarda nowych urządzeń sprzedanych na świecie we wszystkich kanałach dystrybucji to właśnie inteligentne telefony.
Wielka piątka
W czwartym kwartale ub.r. sprzedaż smartfonów wzrosła o 36 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej i zakończyła się wynikiem 282,3 miliona urządzeń. Cały rok to wzrost sprzedaży z 680,1 miliona w 2012 roku do 967,8 miliona egzemplarzy w 2013 (wzrost o 42,3 proc.).
Przy porównaniu kwartałów nie widać większych zmian jeśli chodzi o dominujących na światowym rynku dostawców urządzeń. Niezmiennie liderem jest Samsung, który sprzedając prawie 300 milionów smartfonów (94 miliony więcej niż rok wcześniej) dzierży 31 proc. całego rynku. Drugi jest producent z logo nadgryzionego jabłka, który w ciągu dwunastu miesięcy wprowadził na rynek 150,8 miliona brandowanych swoim znakiem handlowym telefonów. Trzeci są Azjaci z Huawei, którzy sprzedali niewiele więcej egzemplarzy niż LG (46,61 miliona vs. 46,43 milionów).
Lenovo również nie ustępuje znacząco konkurentom i ze sprzedażą prawie 44 milionów sztuk jest w ub.r. piątym na świecie dostawcą urządzeń typu smart.