Nie będzie windowania cen przed wyprzedażami – zmiany w prawach konsument

MBlack Friday i Cyber Mondey w Polsce wpisały się na dobre w konsumencki kalendarz. W tym roku najwięcej okazji przygotowały sklepy online. Niestety, nie zabrakło nieuczciwych ofert sprzedaży.

Publikacja: 10.12.2021 02:00

Nowe przepisy wkrótce wyeliminują niektóre praktyki sprzedawców.

Prawie 88 proc. sprzedawców online podjęło działania marketingowe w związku z Black Friday, jednak według opinii klientów nie były to super okazje cenowe. Nie ma jeszcze danych za ten rok, ale w 2020 r. obniżki cen wyniosły tylko 3,4 proc. w porównaniu z tygodniem przed Black Friday – mówi Urszula Kłosiewicz-Górecka, zespół Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym. Najbardziej oczekiwanymi przez klientów ofertami są obniżki cen, promocje typu „3 w cenie 2".

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Dodatki
W Nokii słuchamy głosu pracowników i doceniamy ich zaangażowanie
Dodatki
Kupujesz – pomagasz. Akcje charytatywne na Allegro
Dodatki
Żabka – razem możemy więcej
Dodatki
Rejestr Dłużników BIG InfoMonitor skuteczny i prosty sposób na dłużników samorządowych
Dodatki
Xtreme Fitness Gyms – dynamiczny rozwój franczyzy w branży fitness