Reklama

Sens compliance rodzi się w dialogu

Nie da się stworzyć procedur tak pojemnych, by zawierały kompletną paletę możliwych sytuacji.

Publikacja: 19.08.2021 00:00

Skuteczny system compliance (CMS) powinien być aktualny i dynamiczny oraz przystający do organizacji i jej otoczenia biznesowego. Te dwa filary dobrego CMS wydają się zrozumiałe i relatywnie łatwe w realizacji. Są tym łatwiejsze, im bliżej funkcja compliance współpracuje z innymi jednostkami w przedsiębiorstwie, lepiej rozumie procesy swojej organizacji oraz śledzi wymogi prawne, trendy i standardy zgodności.

Trzecie kluczowe założenie efektywnego CMS to uniwersalność. Podnosi ono poprzeczkę trudności. W myśl powiedzenia: „jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego", regulacje wewnętrzne wdrożone np. w spółce farmaceutycznej mają się nijak do realiów np. spółki marketingowej.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Treści, którym możesz zaufać.
Reklama
Dodatki
W Nokii słuchamy głosu pracowników i doceniamy ich zaangażowanie
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Dodatki
Kupujesz – pomagasz. Akcje charytatywne na Allegro
Dodatki
Żabka – razem możemy więcej
Dodatki
Rejestr Dłużników BIG InfoMonitor skuteczny i prosty sposób na dłużników samorządowych
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Dodatki
Xtreme Fitness Gyms – dynamiczny rozwój franczyzy w branży fitness
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama