Sens compliance rodzi się w dialogu

Nie da się stworzyć procedur tak pojemnych, by zawierały kompletną paletę możliwych sytuacji.

Publikacja: 19.08.2021 00:00

Skuteczny system compliance (CMS) powinien być aktualny i dynamiczny oraz przystający do organizacji i jej otoczenia biznesowego. Te dwa filary dobrego CMS wydają się zrozumiałe i relatywnie łatwe w realizacji. Są tym łatwiejsze, im bliżej funkcja compliance współpracuje z innymi jednostkami w przedsiębiorstwie, lepiej rozumie procesy swojej organizacji oraz śledzi wymogi prawne, trendy i standardy zgodności.

Trzecie kluczowe założenie efektywnego CMS to uniwersalność. Podnosi ono poprzeczkę trudności. W myśl powiedzenia: „jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego", regulacje wewnętrzne wdrożone np. w spółce farmaceutycznej mają się nijak do realiów np. spółki marketingowej.

Pozostało 86% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Materiał partnera
Jakoś to będzie... czy przezorny zawsze ubezpieczony?
Materiał partnera
Wzrost wartości Twoich finansów? – jak wykorzystać do tego lokaty i rachunek oszczędnościowy Santander Consumer Banku
Materiał partnera
Zarządzanie odpadami: inicjatywy, które zmieniają branżę
Materiał partnera
Opakowania uzupełniające przyszłością branży kosmetycznej
Materiał partnera
Pozwalamy łączyć oszczędności z troską o środowisko
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił