Nastroje polskich konsumentów są wciąż słabsze niż kiedykolwiek wcześniej

Polacy coraz bardziej pesymistycznie oceniają swoją przyszłą sytuację finansową. Obawiają się wzrostu bezrobocia.

Publikacja: 24.11.2022 22:00

Nastroje polskich konsumentów są wciąż słabsze niż kiedykolwiek wcześniej

Foto: Adobe Stock

Nastroje konsumentów w listopadzie minimalnie się poprawiły, ale pozostały wyraźnie gorsze niż w apogeum pandemii. Narastają wciąż obawy przed wzrostem bezrobocia, choć dane z rynku pracy jak dotąd napawały raczej optymizmem. – Ta nieznaczna poprawa nastrojów polskich konsumentów w scenariuszach i prognozach niczego nie zmienia – zauważyli ekonomiści z Pekao. A scenariusze te jednoznacznie wskazują, że w najbliższych kwartałach wydatki konsumpcyjne będą stały w miejscu, a momentami mogą nawet maleć.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Dane gospodarcze
Agencja Fitch podjęła decyzję ws. ratingu Polski i ścięła prognozę dla PKB w 2025 r.
Dane gospodarcze
NBP widzi inflację w granicach celu w połowie 2026 roku, rynek dużo wcześniej
Dane gospodarcze
Co za dane o inflacji w Polsce! "Wszystkie ścieżki właśnie się zdezaktualizowały"
Dane gospodarcze
Stopy procentowe bez zmian. Jest decyzja Rady Polityki Pieniężnej
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Dane gospodarcze
Rusza posiedzenie RPP. Ekonomiści nie mają wątpliwości ws. stóp procentowych
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń