Aktualizacja: 20.06.2019 14:26 Publikacja: 20.06.2019 13:50
Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki
Chodzi o odcinek od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ. Potencjalni wykonawcy mają miesiąc na złożenie ofert. I rok na wykonanie wszystkich prac, nie wliczając okresu zimowego od połowy grudnia do połowy marca.
To kolejna budowa po autostradowej obwodnicy Częstochowy, z której GDDKiA wyrzuciła Włochów za brak postępu w realizacji kontraktu. O ile jednak na autostradzie A1 Salini wykonało niewiele ponad połowę przewidzianego zakresu robót, to na S3 do dokończenia pozostała zaledwie jedna czwarta. Nie znaczy to jednak, że „sprzątanie” po włoskim wykonawcy pójdzie gładko. W końcu ub. tygodnia okazało się, że najtańsza oferta na dokończenie odcinka pomiędzy Blachownią a Rząsawą blisko dwukrotnie przekracza zaplanowany budżet. W przypadku S3 może być podobnie. Nowy wykonawca będzie musiał m.in. dokończyć budowę trasy (2 jezdnie po 2 pasy ruchu i pas awaryjny), węzły Kaźmierzów, Polkowice i Lubin Północ, ponadto obiekty inżynierskie, systemy odwodnienia i urządzenia ochrony środowiska.
W sieci znaleźć można wiele dowodów na „pomysłowość” deweloperów. Jednym z nich jest najnowszy przykład z Krakowa. Powstał tu budynek z „podziemnymi balkonami”.
W statystykach GUS od miesięcy nie widać spowolnienia aktywności inwestorów. Październik przyniósł jeszcze podkręcenie tempa.
Na zewnątrz coraz chłodniej. Sezon grzewczy rozpoczął się więc na dobre. Jak co roku właścicieli domów martwią rachunki za ogrzewanie. Zastanawiają się, czym najtaniej ogrzać dom w tym sezonie. Warto postawić na węgiel, pellet czy pompę ciepła?
Oto kolejna biznesowa ofiara wojny Putina. Największy deweloper Rosji stoi na skraju bankructwa. Pogrąża go gwałtowna podwyżka stóp procentowych przez Bank Rosji i obcięcie przez Kreml preferencyjnych programów hipotecznych. Akcje tylko dziś potaniały o 9 proc.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Kilku deweloperskim spółkom III kwartał br. przyniósł sprzedaż gorszą niż dołek pandemii czy kryzysu kredytowego. Menedżerowie oczekują lepszej końcówki roku.
Zniesienie kontroli na bułgarskich i rumuńskich granicach będzie dopalaczem dla handlu. Polskie firmy też mają apetyt na zwiększenie obrotów.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Brak kontroli na rumuńskich i bułgarskich granicach usprawni działanie sieci drobnicowych, na czym skorzysta także Grecja. Przywracane są jednak kontrole na granicach Niemiec i Holandii.
Spowolnienie gospodarcze w Europie doprowadziło do zastoju w transporcie drogowym. Sprzedaż samochodów ciężarowych gwałtownie spada.
Przewoźnicy liczą, że rząd zgodzi się na zmiany zasad wyliczania wynagrodzeń kierowców i składek ZUS oraz pozwoli wliczyć diety i delegacje w koszty.
Energochłonne w produkcji elektryczne naczepy są, podobnie jak e-ciężarówki, usilnie promowane przez unijne regulacje. Konsumenci nie są gotowi na wzrost cen transportu.
Zwiększenie dostępności gruntów pod budownictwo mieszkaniowe to główny cel projektu ustawy, nad którym pracuje resort rozwoju. Eksperci doceniają intencje, lecz są sceptyczni.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas