Sponsoring rośnie szybciej niż reklama

Globalne wydatki na działania sponsorskie w sporcie, rozrywce czy sztuce sięgną w tym roku 65,8 mld dol.

Aktualizacja: 05.02.2018 20:13 Publikacja: 05.02.2018 20:00

Sponsoring rośnie szybciej niż reklama

Foto: Fotolia

Choć w ubiegłym roku rynek sponsoringu na świecie wypadł gorzej, niż oczekiwała branża, w tym ma już szansę się odbić i wzrosnąć rok do roku o 4,9 proc., czyli szybciej niż rynek reklamy (4,3 proc. wzrostu) oraz marketingu i promocji (4,1 proc. wzrostu) i szybciej niż rok wcześniej, kiedy zwiększył się o 4,3 proc. – Poprawiające się prognozy i wskaźniki makroekonomiczne przełożą się na lepsze zapatrywania w spółkach w 2018 roku, a co za tym idzie – na skłonność do zwiększania wydatków na marketing, reklamę i sponsoring – komentują autorzy raportu ESP Sponsorship Report (ESP należy do GroupM).

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Wojna Izraela z Iranem, TikTok zmienia e-handel, Niemcy twardo o budżecie UE
Biznes
Transformacja energetyczna mądrzej, ale niekoniecznie szybciej
Patronat Rzeczpospolitej
Przedsiębiorcy chcą sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie