Sponsoring rośnie szybciej niż reklama

Globalne wydatki na działania sponsorskie w sporcie, rozrywce czy sztuce sięgną w tym roku 65,8 mld dol.

Aktualizacja: 05.02.2018 20:13 Publikacja: 05.02.2018 20:00

Sponsoring rośnie szybciej niż reklama

Foto: Fotolia

Choć w ubiegłym roku rynek sponsoringu na świecie wypadł gorzej, niż oczekiwała branża, w tym ma już szansę się odbić i wzrosnąć rok do roku o 4,9 proc., czyli szybciej niż rynek reklamy (4,3 proc. wzrostu) oraz marketingu i promocji (4,1 proc. wzrostu) i szybciej niż rok wcześniej, kiedy zwiększył się o 4,3 proc. – Poprawiające się prognozy i wskaźniki makroekonomiczne przełożą się na lepsze zapatrywania w spółkach w 2018 roku, a co za tym idzie – na skłonność do zwiększania wydatków na marketing, reklamę i sponsoring – komentują autorzy raportu ESP Sponsorship Report (ESP należy do GroupM).

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Wada respiratorów w USA. Philips zapłaci 1,1 mld dolarów
Biznes
Pierwszy maja to święto konwalii. Przynajmniej we Francji
Biznes
Żałosne tłumaczenie Japan Tobacco; koncern wyjaśnia, dlaczego wciąż zarabia w Rosji
Biznes
„Nowy gaz” coraz mocniej uzależnia UE od Rosji. Mocne narzędzie szantażu
Biznes
„Rzeczpospolita” po raz drugi przyzna — Orły ESG
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO