Reklama

Olimpijczycy wypromują polskie firmy

Sponsoring sportów zimowych w Polsce daje firmom łącznie tyle, ile uzyskują z piłki nożnej.

Aktualizacja: 08.02.2018 06:58 Publikacja: 07.02.2018 20:01

Olimpijczycy wypromują polskie firmy

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak

Tak wynika z badania tzw. ekspozycji marek sponsorów w mediach relacjonujących wydarzenia sportowe. Z podliczeń firmy Pentagon Research wynika, że w ubiegłym roku marki firm sponsorujących sporty zimowe widoczne były w mediach (np. na ubraniach sportowców, ich kaskach czy na bandach) 601 tys. razy. Żeby przez tyle samo czasu pokazać te same marki w tych mediach, firmy musiałyby zapłacić im – według cenników (czyli bez uwzględnienia rabatów) 840 mln zł. Mniej więcej tyle samo wynosi analogiczny ekwiwalent dla sponsorów piłki nożnej. – Sporty zimowe przekładają się na ekwiwalent reklamowy nawet w miesiącach letnich, kiedy są skoki letnie. Poza tym stroje sportowców zimowych, podobnie jak żużlowców, są w dużym stopniu wykorzystywane przez sponsorów, piłkarze takich strojów nie mają – mówi Adam Pawlukiewicz z Pentagon Research.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama