Tytoniowy gigant w ogniu krytyki przez reklamę. „To szokująca hipokryzja”

Amerykański koncern tytoniowy Philip Morris wywołał burzę swoją nową reklamą, która z pozoru ma zachęcić do rzucenia palenia, a tak naprawdę zachęca do kupowania jego nowego produktu - podgrzewanego tytoniu.

Aktualizacja: 23.10.2018 10:53 Publikacja: 23.10.2018 10:46

Tytoniowy gigant w ogniu krytyki przez reklamę. „To szokująca hipokryzja”

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak

Jeden z największych producentów papierosów i wyrobów tytoniowych na świecie, amerykański koncern Philip Morris, mocno naraził się organizacjom prozdrowotnym w Wielkiej Brytanii. Wszystko przez reklamę pod tytułem Hold My Light, która pojawiła się w poniedziałek na czterech stronach brytyjskiego dziennika Daily Mirror. Koncern wypuścił także do niej spot, który jak się może wydawać ma zachęcić do porzucenia tradycyjnych papierosów. Występuje w nim bowiem młoda kobieta, która oddaje zapalniczkę grupce znajomych, wspierających ją w rzuceniu palenia.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Biznes
USA chcą złagodzenia ograniczeń dotyczących marihuany
Biznes
Wielka Brytania wreszcie ma pierwszego „muzycznego miliardera"
Biznes
Lada dzień do Poczty Polskiej wpłynie wielki przelew. Uratuje molocha?
Biznes
Warto mieć zielone miasto