Londyn: „Dziewczyna szef” znika z kontrowersyjnej reklamy w metrze

Reklama, która zawisła pod koniec ubiegłego roku na stacjach londyńskiego metra, wywołała silne kontrowersje w internecie i oskarżenia o seksizm. Chodziło o zwrot „dziewczyna szef”.

Aktualizacja: 08.01.2020 18:28 Publikacja: 08.01.2020 13:15

Londyn: „Dziewczyna szef” znika z kontrowersyjnej reklamy w metrze

Foto: www.peopleperhour.com

ala

Na reklamie widnieje uśmiechnięta ruda kobieta, której podobizna opatrzona jest napisem: „Ty zajmij się sprawami dziewczyny szefa, my zajmiemy się sprawą SEO” (ang. „You do the girl boss thing, we'll do the SEO thing”). Stworzyła ją platforma internetowa People Per Hour, która zajmuje się łączeniem firm z freelancerami.

Banery zawisły w listopadzie 2019 roku na stacjach metra w Londynie i momentalnie wywołały silne kontrowersje mieszkańców miasta. Jak podaje BBC, do organizacji Advertising Standards Authority (ASA) nadzorującej brytyjską branżę reklamową, wpłynęły skargi wskazujące, że reklama podtrzymuje krzywdzące stereotypy płciowe. Dyskusja na ten temat zawrzała również na mediach społecznościowych.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Biznes
USA daleko do 5 proc. PKB na obronność
Biznes
Budowa fregaty Burza rozpoczęta w Stoczni Wojennej
Biznes
Porozumienie USA–Ukraina. Wyzwanie demograficzne przed nami
Biznes
Poczta Polska staje na nogi? Wyraźna poprawa wyników
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku