Trzeci japoński producent samochodów zmniejszył w kwartale (do 31 grudnia) zysk operacyjny aż o 40,2 proc,. do 170,1 mld jenów (1,4 mld euro), analitycy zakładali jeszcze gorzej: 208,8 mld, bo przyznawał więcej rabatów, np, na model CR-V w Stanach, co pozwoliło zwiększyć sprzedaż do 498 tys., ponadto miął problemy z jakością niektórych modeli (Civic). W kwartale sprzedał na świecie 1,41 mln sztuk. Do spadku doszło, gdy chiński rynek stracił dynamikę, Honda sprzedała tam w 2018 r. 1,43 mln pojazdów jednocześnie dużo inwestując w nowe technologie i systemy ograniczania spalin. W całym roku (do 31 marca) spodziewa się bez zmiany zysku operacyjnego 790 mld jenów (6,3 mld euro) — podał Reuter.
W Europie Honda przygotowuje się do zwiększenia w marcu wysyłki statkami gotowych aut lub zwiększenia zapasów w związku z brexitem — poinformował dyrektor generalny Seiji Kuraishi. Honda produkuje w Swindon model Civic. Przez pierwsze 6 dni kwietnia wstrzyma tam produkcję.
Kwartał był za to lepszy dla Mitsubishi, która postawiła na Indonezję, Filipiny i Tajlandię osiągając zysk operacyjny 28,1 mld jenów (258 mln dolarów) wobec 20,4 mld rok wcześniej i prognozy analityków 25 mld.. Był to kolejny siódmy kwartał wzrostu tego zysku. Firma sprzedała na świecie 300 tys. pojazdów (279 tys. rok temu), w Azji Płd.-Wsch. zwiększyła ją o 12 proc. W całym roku zakłada zysk 110 mld jenów.
Fatalnie zaczął się rok dla Toyoty w Stanach: sprzedaż w styczniu zmalała o 6,6 proc. do 156 021 sztuk z powodu spadku popytu na modele Camry (-3,4 proc.) i Prius (-57). GM i Ford przestały publikować dane co miesiąc, robią to co kwartał, ale według Bloomberga, GM zmniejszył sprzedaż o 7 proc., a Ford zwiększył o tyle samo. Trzeci z wielkiej trójki z Detroit, Fiat Chrysler poprawił się o 2 proc. do 136 082, bo popytem cieszyły się furgonetki Ram (+24 proc., 39 649).