Jak podaje operator finansowy PayU zakupy na raty sprawdzają się nie tylko przy zakupie fizycznych przedmiotów. To także e–usługi, zwłaszcza te związane z edukacją, profesjonalnymi szkoleniami i rozwojem osobistym. Polacy bardzo chętnie korzystają z rat, kupując np. kursy online – już co siódmy zakup w tej kategorii jest opłacany na raty. Udział płatności ratalnych w całościowej sprzedaży przekroczył już 10 proc. Płatności online na raty oferuje również branża turystyczna. Z takiego sposobu finansowania chętnie korzystają konsumenci polujący na okazje cenowe lub planujący dalekie, egzotyczne podróże.

Ogółęm coraz więcej Polaków korzysta z rat podczas zakupów internetowych. Wśród branż, w których trend ten jest najbardziej widoczny są m.in. elektronika, dobra luksusowe. W ciągu ostatnich 5 lat wartość zakupów finansowanych w ten sposób wzrosła 7-krotnie. - Popyt na zakupy internetowe na raty systematycznie rośnie. Polacy są nie tylko bardzo ciekawi nowych rozwiązań w zakresie płatności, ale także – gdy dostrzegą ich wymierne korzyści – pozostają wobec nich bardzo lojalni. Aż 78 proc. osób, które dokonały zakupu internetowego na raty, wybiera taką metodę płatności ponownie – mówi Martyna Szczepaniak, Head of Consumer Credit w PayU.

Z danych PayU wynika, że najwyższy udział płatności ratalnych w całościowej sprzedaży odnotowują e-sklepy z branży elektronicznej. Udział płatności ratalnych, w tym bardzo popularnych rat 0%, w całościowej sprzedaży przekroczył już 20 proc.