Reklama

Johnson&Johnson bez kremów wybielających

Kosmetyki z linii Clean&Clear sprzedawane jako skuteczne środki na przebarwienia skóry nie tylko przestaną być reklamowane, ale w ogóle znikną z półek sklepowych.

Publikacja: 21.06.2020 12:41

Johnson&Johnson bez kremów wybielających

Foto: Adobe Stock

Były szczególnie popularne na Bliskim Wschodzie i w Azji, gdzie kobiety stosowały je jako środek na rozjaśnienie skóry. Wyjątkową popularnością cieszą się nadal w Indiach.

Clean&Clear produkowane były pod marką Neutrogena i sprzedawane na całym świecie, poza Stanami Zjednoczonymi.„Dotarły do nas opinie, że linie produktowe Neutrogena Fine Fairness i Clear Fairness z linii Clean&Clear pomagające w usuwaniu ciemnych plam na skórze mogą być kojarzone z poglądem, że jasna, bądź biała skóra jest lepsza, niż oryginalny kolor skóry naszych klientek. To nigdy nie było naszą intencją. Tylko zdrowa skóra jest piękna" — napisała firma w oświadczeniu. Johnson&Johnson informuje również, że z jego strony internetowej zostaną usunięte wszelkie odesłania do tych linii produktowych, ale nie jest wykluczone, że kosmetyki pozostaną na półkach jeszcze przez jakiś czas.

Czytaj także: Starbucks zmienia zdanie, pracownicy mogą nosić znaczki Black Lives Matter

„W każdym razie nie zamierzamy już ich produkować, bądź dostarczać do sklepów" - dodaje firma w oświadczeniu.

W Indiach kosmetyki z linii Clean&Clear są reklamowane wręcz jako środki rozjaśniające skórę, a w innych krajach Azji produkty Neutrogeny z linii Fine Fairness są polecane jako środki pozwalające na „dokładniejsze wybielenie skóry".

Reklama
Reklama

Kosmetyki rozjaśniające skórę są produkowane przez wiele innych firm, także tych wyspecjalizowane w liniach luksusowych, jak chociażby francuski Guerlain ( Blanc De Perle Whitening), Yves Saint Laurent (White Mode Whitening Powder) Givenchy (Doctor White 10 Whitening) oraz marek japońskich i koreańskich. W Korei Południowej i Japonii tylko biała skóra jest piękna. Produkty wybielające często oferowane opalonym Europejkom, Australijkom i Amerykankom w lotniskowych sklepach wolnocłowych, jako środki na „przywrócenie zdrowego wyglądu".

Decyzja Johnson&Johnson jest kolejną z serii podjętych przez amerykańskie firmy i następstwem wielkiej społecznej akcji walki z rasizmem promowanej przez organizację Black Lives Matter. W ostatnią środę Mars Inc. Właściciel marki ryżu Uncle Ben's, Cream of Wheat i Mrs Butterworth zdecydowały się na zmianę opakowań, bo są postrzegane jako promujące rasizm. Quaker Oats wycofa swoją markę Aunt Jemima – mieszankę do przyrządzania naleśników oraz syropu klonowego, bo na opakowaniach umieszczone jest zdjęcie uśmiechniętej Afroamerykanki, co może być kojarzone z rasistowskim stereotypem.

Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Biznes
Elon Musk jest jeszcze bogatszy. Jako pierwszy przekroczył rekordową granicę
Biznes
NATO dwóch prędkości, pożyczka dla Ukrainy i chińskie surowce dla Europy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama