„Od 1996 r. mam weekendowe małżeństwo i rodzinę. Teraz koronawirus zmusił mnie do pracy w domu i zdaliśmy sobie sprawę, że możemy żyć razem. Chcę tu zostać. Dziękuję wszystkim i przepraszam, jeśli czasem było mnie za dużo. Co dalej? Po inteligentnych samochodach przyszła pora na inteligentne łodzie, to pasja związana z morzem, której chcę teraz poświęcić się z rodziną” — cytuje Reuter wpis Josta.
Według informacji z jego konta w LinkedIn, Jost przyszedł w 2010 r. do Skody, gdzie był szefem działu zarządzania produktem i strategią, do czasu przejścia w 2015 r. do Volkswagena na stanowisko szefa ds. strategii tej marki. W 2018 r. awansował na szefa działu strategii całej grupy doprowadzając ją do pozycji światowego lidera w dziedzinie e-aut.
Ta wiadomość pojawiła się na kilka dni przed Dniem Baterii Volkswagena (15 marca) i konferencją nt. rocznych wyników (16 marca). Josta może zastąpić Gernot Dollner, wiceprezydent Porsche ds. modelu Panamera — podała osoba znająca sprawę, potwierdzając notatkę „manager magazine”.