Reklama

Spadek po prezesie Samsunga nie jest tani. 11 mld dolarów do zapłaty

Spadkobiercy Lee Kun-hee muszą zapłacić 12 bilionów wonów z tytułu podatku spadkowego.

Aktualizacja: 28.04.2021 14:15 Publikacja: 28.04.2021 14:00

Lee Jae-yong, główny spadkobierca Lee Kun-hee i faktyczny prezes Samsunga od 2014 roku

Lee Jae-yong, główny spadkobierca Lee Kun-hee i faktyczny prezes Samsunga od 2014 roku

Foto: AFP

Kiedy w październiku 2020 roku zmarł Lee Kun-hee, któremu przypisuje się przekształcenie Samsunga w światowego giganta, inwestorzy z uwagą przyglądali się kwestii podatku od spadku, która może wpłynąć na udziały rodziny Lee w koncernie. Nadal nie jest jednak jasne, na jakim poziomie będą te udziały utrzymane i inwestorzy muszą poczekać, aż Samsung przekaże te dane do regulatora rynku.

Na razie pewna jest kwota podatku, jaki rodzina Lee będzie musiała zapłacić w związku z objęciem spadku po synu założyciela i wieloletnim prezesie. Suma jest niebagatelna i Samsung podał w komunikacie prasowym, że jest ona jedną z najwyższych w historii Korei i na świecie. Spadkobiercy zapłacą ponad 12 bilionów wonów, czyli 10,87 mld dolarów w podatkach związanych z dziedziczeniem. Jest to ponad połowa wartości całego majątku zmarłego.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama