Reklama
Rozwiń
Reklama

SEC bada chwyt reklamowy Volkswagena

Amerykańska komisja kontroli giełdowej SEC wszczęła postępowanie wyjaśniające wobec Volkswagena USA za chwyt reklamowy, w którym twierdził, że niemiecka firma zmienia w Stanach nazwę na „Voltswagen”

Publikacja: 03.05.2021 16:19

SEC bada chwyt reklamowy Volkswagena

Foto: AFP

Pierwszy o śledztwie podał tygodnik „Der Spiegel", także o żądaniu SEC z początku kwietnia przedstawienia jej informacji w tej sprawie i przytoczył potwierdzenie śledztwa przez Volkswagena. Niemiecka firma nie chciała rozmawiać z Reuterem, SEC też nie skomentowała sprawy.

Volkswagen USA użył tego chwytu marketingowego na krótko przed Prima Aprilisem 1 kwietnia, kiedy różne firmy ogłaszają często nietypowe komunikaty, ten chwyt miał zwrócić uwagę na działania w zakresie elektryfikacji napędu. Komunikat o zmianie nazwy firmy opublikowany w witrynie VW zawierał szczegółowy opis rzekomych działań dotyczących tej zmiany, przedstawiał nowe znaki fabryczne, został rozpowszechniony na świecie przez różne media.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Biznes
Austriacki miliarder ukrywał pieniądze przed wierzycielami. Sąd wydał wyrok
Biznes
Najbardziej zadłużone firmy Rosji. Gazprom na czele
Biznes
Zygmunt Solorz i Justyna Kulka odwołani z nadzoru ZE PAK. Starcie prawników
Biznes
Orlen złożył ofertę przejęcia projektu Polimery Police
Reklama
Reklama