Wydatki w Polsce na reklamę online ujęte zostaną po raz pierwszy w oficjalnym raporcie IAB za rok 2007, który będzie publikowany w czerwcu 2008 r. Nakłady będą ocenione bardziej precyzyjnie niż dotychczas, kiedy były szacowane bez dokładniejszych danych np. o reklamie w wyszukiwarkach (m.in. dlatego, że nie podawał ich w Polsce Google).
W istocie do połowy 2007 roku publikowane były szacunki reklamy internetowej w Polsce obejmujące tylko część rynku. IAB Polska dopiero niedawno spróbowała oszacować także wydatki na promocję w wyszukiwarkach.
W rezultacie przedstawiła prognozę, że całość wydatków na reklamę w polskiej sieci może w 2007 r. wynieść 415 mln zł, a nie 305 mln zł, jak przewidywano wcześniej. Zdaniem organizacji na płatne odnośniki reklamodawcy mogli wydać w mijającym roku 110 mln zł.
Zapowiadany czerwcowy raport wraz z polską edycją AdEx obejmie wydatki na internetową reklamę graficzną, ogłoszenia drobne, reklamę w wyszukiwarkach i e-mailing. W efekcie internetowe rynki w poszczególnych krajach będzie już można porównywać na podstawie danych zbieranych według jednej metodologii. Może się okazać – twierdzą obserwatorzy rynku – że Internet jest już blisko radia pod względem wydatków na reklamę. IAB Europe podał wstępne szacunki wydatków na promocję online na naszym kontynencie. Wynika z nich, że w 2007 r. wydatki wyniosą 11,5 mld euro, czyli będą większe o 38 proc. niż w 2006 roku. Co więcej, rynek amerykański jest już niewiele większy od europejskiego. Różnica sięga tylko 2,1 mld euro. Rok temu wynosiła 4,8 mld euro.