Portal Nasza-klasa jest obecnie jedną z trzech najbardziej popularnych witryn w Polsce. Ma 5,1 mln użytkowników i notuje miesięcznie 2,9 mld odsłon stron, ustępując pod tym względem jedynie Allegro i Onetowi – wskazują najnowsze, grudniowe wyniki Megapanelu, czyli badania oglądalności witryn internetowych.

Na piąte miejsce (pod względem liczby odsłon) awansowała grupa Fotka.pl, a komunikator Gadu-Gadu, który w styczniu 2007 r. był 20. witryną pod względem liczby użytkowników, w grudniu znalazł się na miejscu 13. Błyskawiczny skok nie tylko oglądalności, ale także przychodów, jest na tyle duży, że pierwsze serwisy społecznościowe zdecydowały się ujawnić swe wyniki. Grupa Fotka.pl miała 5,8 mln zł przychodów i 2,5 mln zł zysku netto – podała spółka Interaktywna, właściciel serwisu. Gadu-Gadu powiększył przychody o 182 proc. i potroił zysk do 9,5 mln zł. Gdy porównać te wyniki np. z przychodami grupy Onet.pl (136 mln zł w 2007 r.), nie jest jeszcze zbyt wiele. Ale dynamika przychodów i zysku Fotki.pl była 360-procentowa, a w przypadku Onet.pl – 35-proc.

Imponująco prezentują się także wyniki komunikatora Gadu-Gadu. Jego ubiegłoroczne przychody netto, ponad 20 mln zł, były wyższe o 182 proc. od tych z 2006 r. Zysk netto potroił się, do 9,5 mln zł. Gadu-Gadu utrzymywał się wcześniej z usług telekomunikacyjnych, obecnie w rosnącym stopniu także z reklamy.

Portale Onet.pl, Wirtualna Polska, Interia.pl, 02.pl zachowały natomiast swą pozycję w rankingu pod względem liczby użytkowników. A większości użytkowników przybyło.