Zakłady mięsne z Łukowa planują rozwój w kraju

Spółka Łmeat zamierza przejąć centrum dystrybucyjne w zachodniej Polsce – dowiedziała się „Rz”

Publikacja: 26.05.2008 05:20

Transakcja pozwoli firmie zwiększyć sprzedaż w kilku dużych województwach, w tym w zachodniopomorskim i Wielkopolsce.

Dziś walne zgromadzenie akcjonariuszy Łmeatu z Łukowa ma zdecydować o podziale 8,5 mln zł zysku netto za 2007 r. Udziałowcy ustalą także, jaką część tej kwoty przeznaczyć w tym roku na inwestycje. Jedną z nich ma być przejęcie centrum dystrybucyjnego.

– Zamierzamy je kupić, aby ułatwić sobie dostęp do drobnych odbiorców w województwach zachodniopomorskim i wielkopolskim. Korzystanie z usług pośredników jest zbyt kosztowne – mówi Ryszard Smolarek, prezes ZM Łmeat w Łukowie. Jednym z produktów, którymi firma chce zawojować tamtejszy rynek, są konserwy, w których produkcji jest krajowym liderem.

Hurtownia, którą kupi łukowski zakład, będzie jego piątym centrum dystrybucyjnym. Ma już takie w Zamościu, Lublinie, Warszawie i Łukowie. Razem z nowym centrum Łmeat kupi także supermarket, w którym stworzy duże stoisko z własnymi produktami. Dostawę pozostałych towarów firma zleci zewnętrznej spółce. W grę wchodzą Emperia, Bać-Pol oraz Chata Polska.

Spółka nie wyklucza przejęcia innych zakładów mięsnych. Nie stanie się to jednak w 2008 r. – Obecnie rozwijamy sieć dystrybucyjną. O przejęciach pomyślimy w przyszłym roku – mówi Ryszard Smolarek.

W tym roku przychody Łmeatu powinny sięgnąć 500 mln zł. Będą o 70 mln zł wyższe niż w 2007 r. – Tylko w kwietniu wartość naszej sprzedaży przekroczyła 50 mln zł – mówi prezes Smolarek.

Obecnie ok. 30 proc. produktów firmy trafia na eksport. Łmeat jest jednym z pięciu zakładów, które otrzymały uprawnienia do eksportu na rynek rosyjski. – Powróciliśmy tam trzy miesiące temu. Na razie nasza sprzedaż do Rosji stanowi jedną trzecią tej sprzed wprowadzenia embarga w 2005 r. – przyznaje jednak Ryszard Smolarek.

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne