BAIC to jeden z liderów i jeden z najszybciej ekspandujących producentów samochodów w Chinach. Według prognoz, do końca roku sprzeda 1,13 milionów aut.
Według deklaracji intencyjnej Koenigsegg, Beijng Automotive Industry Holdings staje się mniejszościowym udziałowcem w Koenigsegg Group, która ma według planów zostać stu procentowym właścicielem Saaba. Ostateczna umowa w tej sprawie zostanie zawarta do końca roku.
- To ważny krok w drodze do powstania nowego Saaba. Mamy dobrze opracowany plan biznesowy, relewantnych partnerów i jesteśmy gotowi podążać dalej bez wsparcia finansowego ze strony państwa-oświadczył w komunikacie prasowym dyrektor spółki akcyjnej Koeningegg Group, Christian von Koenigsegg.
Koenigsegg Group powstała pięć miesięcy temu by przejąć Saaba z rąk jej obecnego właściciela amerykańskiego koncernu, General Motors. Jest kontrolowana przez Amerykanina Augie K Fabelę, przewodniczącego rady nadzorczej spółki i współzałożyciela spółki VimpelCom, rosyjskiego operatora telekomunikacyjnego, szwedzkiego producenta niszowych samochodów, Christiana von Koenigsegga i norweskiego biznesmena, byłego mistrza świata szybkich łodzi motorowych, Barda Ekera.
Do tranzakcji kupna Saaba może dojść dopiero wtedy, gdy Koenigsegg Group otrzyma kredyt z EBI na sumę 4 mld sek. Jego przyznanie jest jednak uwarunkowane uzyskaniem gwarancji od centroprawicowego rządu Szwecji. Niemalże trzy miliardy sek pożyczki i pokrycie kosztów wyposażenia dla modelu Saab 9-5 obiecało także GM.