– Celem naszej kampanii jest promocja produktu, a nie walka z Maspeksem czy jego marką – mówi Joanna Bancerowska, rzecznik Agros Nova, trzeciego pod względem wartości sprzedaży producenta soków, nektarów i napojów w Polsce. Lider rynku Maspex uważa inaczej. – Reklama Agros Nova jest sprzeczna z prawem i dobrymi obyczajami, a jej głównym celem jest dyskredytacja i zniszczenie naszej marki, jak również całego segmentu produktów niskokalorycznych oraz kategorii soków, nektarów i napojów – komentuje Dorota Liszka, rzecznik Maspeksu.
Reklama autorstwa Red8 Communications Group zbulwersowała Maspex, ponieważ Agros Nova porównuje w niej swój napój Minerado do wytwarzanego przez niego Caprio. Oba produkty nie zawierają cukru. W 15-sekundowym filmie Agros Nova udowadnia jednak, że w Caprio są sztuczne słodziki, których nie ma w jej napoju. – Zdecydowaliśmy się na reklamę porównawczą, mimo że się spodziewaliśmy, iż może wzbudzić kontrowersje. Nie wartościujemy w niej produktu naszej konkurencji. Chodzi nam tylko o to, aby konsument, który w Polsce dopiero uczy się odróżniania soków od nektarów i napojów, także pod kątem substancji słodzących, miał najbardziej rzetelną wiedzę na temat naszego produktu i świadomie dokonał wyboru – tłumaczy Bancerowska.
Tymczasem w Maspeksie uważają, że reklama ma niewiele wspólnego z edukacją. Liszka podkreśla, że dyskredytując Caprio, Agros Nova próbuje chronić swoją markę napojów Garden z dodatkiem cukru i słodzików. To właśnie ona, zdaniem Maspeksu, jest bezpośrednim konkurentem Caprio: – Minerado i Caprio to dwa różne napoje, co wyklucza możliwość dokonania obiektywnej oceny przez konsumentów.
Maspex przesłał już do Agros Novej oficjalne pismo, w którym domaga się zaprzestania reklamy porównawczej. – Zarzuty konkurenta nie znajdują żadnego potwierdzenia w naszym spocie i dlatego zamierzamy kontynuować kampanię – tłumaczy Bancerowska.
[wyimek]ok. 4 procent zwiększyły się w pierwszym półroczu 2009 wydatki Polaków na soki, nektary i napoje[/wyimek]