Ostra wojna na słodziki

Kontrowersyjna reklama napoju. Maspex chce, aby Agros Nova przestała porównywać produkty obu firm

Publikacja: 29.09.2009 04:28

Fabryka Agros Nova w Łowiczu

Fabryka Agros Nova w Łowiczu

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

– Celem naszej kampanii jest promocja produktu, a nie walka z Maspeksem czy jego marką – mówi Joanna Bancerowska, rzecznik Agros Nova, trzeciego pod względem wartości sprzedaży producenta soków, nektarów i napojów w Polsce. Lider rynku Maspex uważa inaczej. – Reklama Agros Nova jest sprzeczna z prawem i dobrymi obyczajami, a jej głównym celem jest dyskredytacja i zniszczenie naszej marki, jak również całego segmentu produktów niskokalorycznych oraz kategorii soków, nektarów i napojów – komentuje Dorota Liszka, rzecznik Maspeksu.

Reklama autorstwa Red8 Communications Group zbulwersowała Maspex, ponieważ Agros Nova porównuje w niej swój napój Minerado do wytwarzanego przez niego Caprio. Oba produkty nie zawierają cukru. W 15-sekundowym filmie Agros Nova udowadnia jednak, że w Caprio są sztuczne słodziki, których nie ma w jej napoju. – Zdecydowaliśmy się na reklamę porównawczą, mimo że się spodziewaliśmy, iż może wzbudzić kontrowersje. Nie wartościujemy w niej produktu naszej konkurencji. Chodzi nam tylko o to, aby konsument, który w Polsce dopiero uczy się odróżniania soków od nektarów i napojów, także pod kątem substancji słodzących, miał najbardziej rzetelną wiedzę na temat naszego produktu i świadomie dokonał wyboru – tłumaczy Bancerowska.

Tymczasem w Maspeksie uważają, że reklama ma niewiele wspólnego z edukacją. Liszka podkreśla, że dyskredytując Caprio, Agros Nova próbuje chronić swoją markę napojów Garden z dodatkiem cukru i słodzików. To właśnie ona, zdaniem Maspeksu, jest bezpośrednim konkurentem Caprio: – Minerado i Caprio to dwa różne napoje, co wyklucza możliwość dokonania obiektywnej oceny przez konsumentów.

Maspex przesłał już do Agros Novej oficjalne pismo, w którym domaga się zaprzestania reklamy porównawczej. – Zarzuty konkurenta nie znajdują żadnego potwierdzenia w naszym spocie i dlatego zamierzamy kontynuować kampanię – tłumaczy Bancerowska.

[wyimek]ok. 4 procent zwiększyły się w pierwszym półroczu 2009 wydatki Polaków na soki, nektary i napoje[/wyimek]

Czy sprawa znajdzie finał w sądzie? – Nasza firma podjęła kroki, w tym również prawne, zmierzające do ochrony naszych interesów – komentuje Liszka. Jak ustaliliśmy, na razie o reklamie rozmawiają prawnicy obu firm.

To nie pierwsze działania Agros Novej na rynku soków, nektarów i napojów, które budzą kontrowersje. Rok temu rozpoczęła „bezcukrową rewolucję”, wprowadzając soki Fortuna bez cukru. W odpowiedzi na jej działania najwięksi konkurenci Maspex i Hortex zaczęli naklejać na opakowaniach swoich soków informację, że nie są dodatkowo dosładzane.

Przeciwko promocji soków Fortuna wystąpił niedawno także Związek Producentów Cukru. Nie podobają mu się sugestie Agros Novej, że cukier jest szkodliwy. O zbadanie sprawy zwrócił się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Nie dyskredytujemy cukru. To popularny i dozwolony środek. Chcemy jedynie, aby konsument wiedział, że nie dodajemy go do naszych produktów – podkreśla Bancerowska.

Jacek Sadowski, prezes agencji Demo Effective Launching, chwali Agros Novą za odważny krok, który z pewnością zwróci uwagę na firmę i jej marki. – Trzeba jednak pamiętać, że reklama porównawcza jest ryzykowna. Po pierwsze – w odpowiedzi na nią konkurent może użyć jeszcze mocniejszych argumentów. Po drugie – konsumenci mogą się odwrócić od całej kategorii produktów, których dotyczy reklama.

Masz pytanie, wyślij e-mail do autorki [mail=b.drewnowska@rp.pl]b.drewnowska@rp.pl[/mail]

– Celem naszej kampanii jest promocja produktu, a nie walka z Maspeksem czy jego marką – mówi Joanna Bancerowska, rzecznik Agros Nova, trzeciego pod względem wartości sprzedaży producenta soków, nektarów i napojów w Polsce. Lider rynku Maspex uważa inaczej. – Reklama Agros Nova jest sprzeczna z prawem i dobrymi obyczajami, a jej głównym celem jest dyskredytacja i zniszczenie naszej marki, jak również całego segmentu produktów niskokalorycznych oraz kategorii soków, nektarów i napojów – komentuje Dorota Liszka, rzecznik Maspeksu.

Pozostało 85% artykułu
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki