To już kolejna umowa szwedzkiej sieci odzieżowej z renomowaną i luksusową marką, która dla niej przygotowuje projekty w znacznie bardziej przystępnych cenach.
Wcześniej dla H&M projektowały takie tuzy mody jak Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Viktor & Rolf czy Comme des Garcons, a także wokalistki Madonna i Kylie Minogue. Współpraca z Sonią Rykiel nie jest jednorazowa – kolejna kolekcja sygnowana tą marką trafi, ale już tylko do 250 sklepów H&M, 20 lutego 2010 r.
Szwedzka sieć to drugi pod względem przychodów sprzedawca odzieży w Europie, liderem rynku jest hiszpański Inditex, znany zwłaszcza z marki Zara. Sprzedaż H&M w III kwartale wzrosła o 13 proc., do ok. 4 mld dol., zysk netto zaś zwiększył się o 4,1 proc., do 504 mln dol. W tym roku firma planuje otworzyć do 240 nowych sklepów, ma ich już 1,84 tys. w 34 krajach.