O ok. 20 proc. w 2009 r. zwiększył sprzedaż browar Ciechan z Ciechanowa, którego piwa są popularne głównie na Mazowszu. – Zakładamy, że w tym roku uda się nam osiągnąć wzrost sprzedaży na tym samym poziomie – mówi “Rz” Marek Jakubiak reprezentujący ciechanowski browar.
Powody do zadowolenia ma także pomorski browar Amber. Firma zwiększyła sprzedaż o 10 proc. Natomiast o niemal 9 proc. więcej piw niż w 2008 r. sprzedał browar Jagiełło z województwa lubelskiego.
– Początek tego roku jest dla nas także udany. Mamy coraz więcej zamówień, m.in. z odległego Pomorza – mówi Lucjan Jagiełło, właściciel browaru.
Producenci lokalnych piw, z którymi rozmawiała “Rz”, nie narzekają na wyniki, mimo że według wstępnych szacunków branży w 2009 r. popyt na piwo zmniejszył się o ok. 8 proc.
Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich, zwraca uwagę, że kryzys dotarł także do mniejszych producentów piwa. W ubiegłym roku ich łączna sprzedaż mogła spaść o ok. 5 proc. Natomiast obronną ręką z kryzysu wyszły te browary, które postawiły na piwa warzone według tradycyjnych receptur i przestały się skupiać na rywalizacji cenowej z koncernami.