Oferta uruchomionego we wtorek serwisu nieruchomościowego [link=http://www.daft.pl]Daft.pl[/link], należącego do Daft Media Group, to 60 tys. mieszkań i domów w największych miastach Polski. Plan biznesowy zakłada codzienne powiększanie oferty o 10 tys. nowych lokali.
– Nie ukrywamy, że liczymy przede wszystkim na Polaków wracających do kraju, którzy korzystali z wyszukiwarki mieszkając w Irlandii. Bez przesady mogę powiedzieć, że z [link=http://www.daft.ie]daft.ie[/link] korzystał w ostatnich latach każdy imigrant, który szukał w Irlandii lokum. Serwis jest u nas najpopularniejszym portalem mieszkaniowym, oferującym 90 proc. dostępnych w kraju nieruchomości – wyjaśnia Eamonn Fallon, prezes Daft Media.
W najnowszym rankingu Deloitte Technology Fast 500, Daft został sklasyfikowany na 8. miejscu w kategorii najszybciej rozwijającej się firmy w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce, oraz jako lider na rynku irlandzkim. Ranking stworzony został w oparciu o procentowy wzrost przychodów w okresie 2004 – 2008, w którym to Daft zyskał aż 8 453 proc. Kryzys wbrew pozorom pomógł firmie w rozwoju. Na rynku nieruchomości nastąpił mocny zastój, więc reklamodawcy szukając oszczędności, przenieśli budżety z mediów tradycyjnych do Internetu. Firma liczy, że podobny mechanizm zadziała na rynku polskim. Dla potencjalnego sukcesu portalu duże znaczenie ma także współpraca z serwisem szybko.pl. Dzięki połączeniu działań, Daft na wejściu zyskuje dostęp do 47 tys. osób, jakie dziennie odwiedzają [link=http://www.szybko.pl]szybko.pl[/link].
– Liczymy na potencjał polskiego rynku. Irlandia ma tylko 4 miliony mieszkańców, a i tak daft.ie odnotowuje średnio 1,2 mln wizyt miesięcznie. Mamy nadzieję, że daft.pl będzie początkiem naszego sukcesu w Europie Środkowo - Wschodniej – dodaje Eamonn Fallon.
Założony w 1997 r. Daft dotychczas obecny był w Irlandii oraz Irlandii Północnej, Polska będzie jego pierwszą inwestycją w Europie kontynentalnej.