Kontrakty na dostawę 223 autobusów do Szwecji zgromadziła od początku tego roku firma Solaris. Szwedzki rynek będzie więc jednym z najważniejszych dla tego polskiego producenta, zapowiadającego na ten rok zwiększenie produkcji do 1250 pojazdów, tj. 10 proc. więcej niż w rekordowym do tej pory dla firmy roku 2009. Większość autobusów na szwedzki rynek będzie napędzana biogazem. Największe spośród szwedzkich zamówień realizowane jest dla firmy Veolia w regionie Skane.
Przewoźnik zamówił u polskiego producenta 120 Solarisów Urbino wersji niskowejściowej oraz niskopodłogowej. Z kolei Veolia z Goeteborga kupiła 58 Solarisów, w tym 49 15-metrowych i 9 12-metrowych, wszystkie także w wersji niskowejściowej, napędzane gazem ziemnym. - To szczególnie prestiżowe zamówienie, bo zdobyte w mieście będącym siedzibą jednej z najbardziej znanych szwedzkich marek motoryzacyjnych – twierdzi Krzysztof Olszewski, przewodniczący rady nadzorczej Solarisa.
Zdecydowana większość produkcji Solarisa jest eksportowana. Jednak w tym roku sprzedaż krajowa może się zwiększyć dzięki większym zakupom samorządów. W marcu firma podpisała kontrakt na dostawę 75 autobusów dla MPK w Poznaniu. To drugi kontrakt z tym miastem, któremu w ubiegłym roku dostarczyła 25 pojazdów. Solaris wygrał także kolejny przetarg w Toruniu, gdzie dostarczy 9 kolejnych autobusów, 11 pojazdów dostarczy także dla Leszna.
Teraz Solaris rozpoczął uliczne testy tramwaju Tramino, którego 40 sztuk w latach 2011-2012 dostarczy dla Poznania.