BMW serii 6 Cabrio urosło wzdłuż i wszerz, nieznacznie zmniejszyła się natomiast wysokość auta. Nowa „szóstka” mierzy teraz 4894 mm długości (74 mm więcej niż poprzednik), 1894 mm szerokości (wzrost o 39 mm) i 1365 mm wysokości (mniej o 9 mm). Do 2855 mm zwiększył się też rozstaw osi. Te zabiegi pozwoliły wygospodarować więcej miejsca w kabinie pasażerskiej.
Miękki dach otwiera się w 19 sekund i zamyka w 24 sekundy. Możemy to wykonać podczas jazdy, ale jeśli prędkość nie przekracza 40 km/h.
Przy otwartym dachu pojemność bagażnika nowego BMW serii 6 Cabrio wynosi 300 litrów, co jak podkreśla producent, oznacza, że zmieszczą się w nim dwie torby golfowe oraz aktówka. Po zamknięciu dachu pojemność kufra wzrasta do 350 litrów.
Auto dostępne będzie z dwoma silnikami do wyboru. Ośmiocylindrową jednostkę napędową znajdziemy pod maską BMW 650i Cabrio. Dysponuje ona mocą 407 KM w przedziale od 5 500 do 6 400 obr./min. i osiąga maksymalny moment obrotowy 600 Nm w zakresie od 1 750 do 4 500 obr./min. Takie auto do setki rozpędzi się w pięć sekund.
Sześciocylindrowy silnik o mocy 320 KM to propozycja dla modelu BMW 640i Cabrio. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wymosi 450 Nm w przedziale od 1 300 do 4 500 obr./min., co pozwala przyspieszyć do setki w 5,7 sekund. W obu wersjach prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h, a napęd przekazywany jest za pośrednictwem ośmiobiegowej przekładni automatycznej.