Auto ma otrzymać całkowicie nowe podwozie i silniki spalinowe o pojemności od 1,0 do 1,2 l. Prezes Mitsubishi Motors Corporation Osamu Masuko zapewnił, że wszystkie nowe modele marki będą miały wersje z elektrycznym lub hybrydowym, ładowanym także z sieci napędem. Wersja elektryczna "Global Small" spodziewana jest w połowie 2013 roku. Początkowo będzie budowana w Japonii, a docelowo w fabryce w Tajlandii. Auto przygotowywane jest samodzielnie przez konstruktorów japońskich. Mitsubishi jest otwarta na współpracę z innymi firmami przy produkcji tego modelu. Wstępnie modelem wyraziło zainteresowanie francuskie PSA, które sprzedaje samochody pod markami Peugeot i Citroen.

Mitsubishi rozpocznie budowę tego modelu na początku 2012 roku, w nowej fabryce w Tajlandii. Zakład jest właśnie wznoszony i będzie pracować w nim 3 tys. osób, które rocznie wyprodukują 150 tys. aut, a docelowo 200 tys. Koncerny muszą produkować ok. miliona małych samochodów rocznie, aby zapewnić sobie zysk. Mitsubishi rozważa produkcję modelu także w Chinach, Indiach i Brazylii, ale zastrzega, że decyzje jeszcze nie zapadły. Nie wiadomo, jakie będą dalsze losy holenderskiej fabryki Nedcar, która pracuje na połowę mocy. Wypuszcza małe modele Colt oraz Outlandery w wersji Mitsubishi oraz Peugeot i Citroen.