Danuta Walewska z Genewy
Pięciodrzwiowa, ze sprytnie ukrytą klamką na górze tylnych drzwi, zaskakująco obszerna w środku. Tak wygląda najnowszy produkt Fiata – lancia ypsilon 2012. We wtorek w Genewie odbyła się światowa premiera tego auta. Ma spory bagażnik, do którego zmieszczą się pokaźne zakupy. Wykończenie bardzo staranne, z licznymi gadżetami.
Cena całkiem przyjazna, trochę ponad 43 tys., tylko o tysiąc złotych drożej niż stary model. Niektórzy analitycy obawiali się, że nowy ypsilon może kosztować nawet i 18 tysięcy euro, czyli ponad 70 tysięcy złotych. To auto nowe i luksusowe – tłumaczyli.
Seryjna produkcja rozpocznie się w kwietniu, a w salonach we Włoszech, Niemczech i Polsce auto znajdzie się w czerwcu. Potem w pozostałych krajach Europy. Przód tego auta wyraźnie dowodzi, że projektanci lancii i chryslera próbują się spotkać przynajmniej w połowie drogi.
Maciej Ratyński, szef marki Lancia i Jeep w Polsce, nie ma wątpliwości, dlaczego najnowsza lancia jest robiona w Tychach. – Ci ludzie dowiedli, że potrafią jak nikt dopieścić małe samochody. Im po prostu ten model się należał – mówi.