Najniższą ofertę na budowę trzeciej, ostatniej części odcinka trasy ekspresowej nr 17 z Kurowa przez Lublin do Piasków złożyło polsko-hiszpańskie konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman. Odcinek o długości 7,7 km chcą zbudować za 415 mln zł. Tymczasem GDDKiA zarezerwowała na realizację tej inwestycji 649 mln zł. Oferta Budimeksu jest jedną z 10 złożonych w tym przetargu. Kolejną najniższą była złożona przez hiszpańską firmę Dragados. Opiewa na 419 mln zł. Zwycięzca przetargu, którego wskaże komisja przetargowa po sprawdzeniu ofert będzie miał 24 miesiące na realizację inwestycji od dnia podpisania umowy.

Z kolei największą szansę na budowę 19 km pierwszego odcinka trasy S3 z Gorzowa Wielkopolskiego do Międzyrzecza ma Strabag. Firma chce go zbudować za 568,4 mln zł brutto. Najdroższa oferta jest o 70 mln zł wyższa. Na budowę drugiego odcinka tej trasy najtańszą ofertę złożyło konsorcjum, którego liderem jest portugalska Mota-Engil Central Europe. Za realizację prac chce 336,5 mln zł  - o 270 mln zł mniej niż przewidywał to kosztorys GDDKiA. Firmy, które zbudują trasę S3 mają zostać wybrane w czerwcu tego roku. Prace mają zakończyć do połowy 2014 r.