Klienci są w szoku, gdy np. za wymianę przedniej szyby w BMW muszą zapłacić 5 tys. zł! Jednak przedstawiciele importerów oraz warsztatów samochodowych ostrzegają, że ceny będą jeszcze szły w górę.

Przednie szyby spełniają znacznie więcej funkcji niż ochrona przed wiatrem i deszczem. Są nie tylko przyciemniane, ale mają powłoki odbijające promienie słoneczne, dzięki czemu wnętrze auta się nie nagrzewa, są podgrzewane przez dziesiątki cienkich drutów zatopionych w szkle. W modelach wyposażonych we wskaźnik przezierny, wyświetlający informacje przed kierowcą, muszą być bardzo dokładnie wykonane, bo są jednym z optycznych elementów wskaźnika.

Nowe funkcje doprowadziły do wzrostu kosztów produkcji szyb. Brytyjski portal AutoWindscreens ocenia, że w ostatnich dziesięciu latach koszt wymiany przedniej szyby wzrósł o 68 procent. Na dodatek ryzyko zniszczenia szyby np. przez kamień jest coraz wyższe, bo wzrasta powierzchnia okien. Np. w Citroenie C4 przednia szyba ma o 20 procent większą powierzchnię niż w poprzednim  modelu.

Żeby uniknąć ponoszenia rosnących kosztów wymiany szyb, warto pamiętać o kilku prostych zasadach: