RZ: W pierwszych trzech miesiącach Volvo jako jedyna z luksusowych marek zwiększyła sprzedaż i to o ponad 18 procent, gdy cały rynek zmalał o ponad 5 procent. Czy Volvo wyprzedaje samochody?
Arkadiusz Nowiński:
Już w listopadzie mieliśmy wyczyszczone magazyny i zamawialiśmy auta na nowy rok, więc nie musieliśmy uciekać się do wyprzedaży. Faktem jest jednak, że ceny naszych aut są równie atrakcyjne jak i nasze modele. Bardzo dobrze sprzedają się nowe S60 i V60, nadal popytem cieszy się XC60, który jest liderem segmentu. Muszę dodać, że 18-procentowy wzrost dotyczy rejestracji. Liczba wydań wzrosła o 20 procent.
Jak będzie wyglądał rynek w kolejnych miesiącach?
W ub.r. dynamika sprzedaży gwałtownie rosła w kolejnych kwartałach i jej raczej nie powtórzymy. Widząc liczbę zamówień przypuszczam, że drugi kwartał będzie podobny do pierwszego. Co do wyników całego roku jestem spokojny, bo powiększa się nasza sieć sprzedaży. w 2010 roku otworzyliśmy 3 nowe salony, w tym 2. W latach 2010-2011 nasza sieć powiększy o jedną piątą, co jest bardzo poważnym wzrostem.