AmRest będzie rozwijał sieć restauracji La Tagliatellę

W ciągu pięciu lat AmRest chce podwoić liczbę restauracji sieci La Tagliatella należącej do hiszpańskiej spółki Restauravia. W kwietniu finalizuje zakup 74 proc. udziałów tej spółki za 170 mln euro.

Publikacja: 22.04.2011 10:14

Obecnie Restauravia zarządza w sumie 100 restauracjami własnymi i franczyzowymi działającymi głównie w Hiszpanii. Nowe lokale chce otwierać nie tylko na tamtym rynku, ale też we Francji (ma tam teraz dwie restauracje) i Niemczech.

- Jeszcze w tym roku AmRest uruchomi od 10 do 15 restauracji La Tagliatella. W perspektywie 5 lat planujemy powiększyć sieć do co najmniej 200 lokali. Początkowo będziemy je otwierać w Hiszpanii i Francji. Następnym krokiem będzie rozszerzenie marki o inne kraje, w pierwszej kolejności europejskie, ale docelowo mamy bardzo szeroko zakrojone plany – mówi Maciej Mausch, zajmujący się relacjami inwestorskimi spółki. Dlaczego nie w Polsce? – Model biznesowy Restauravii, bazujący na bardzo wysokiej jakości produktach i centralnej kuchni, z której dowożone są do restauracji gotowe dania, wymaga, aby średni rachunek był stosunkowo wysoki, przykładowo w Hiszpanii jest to ok. 18-20 euro. W Polsce widzimy na chwilę obecną zbyt mało potencjalnych klientów – tłumaczy Mausch. Zaznacza, że rozwój La Tagliatella będzie finansowany ze środków pochodzących z działalności bieżącej Restauravii.

Część analityków negatywnie ocenia kierunki rozwoju restauracyjnej spółki. – To był dziwny pomysł, żeby wchodzić do Hiszpanii. Jeszcze dziwniejsza, z punktu widzenia inwestora krajowego, jest decyzja o ekspansji na kolejne rynki, do Francji i Niemczech. To oddalanie się od core biznesu, czyli rozwijania restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej – uważa Arkadiusz Chojnacki z Ipopema Securities.

Zdaniem Łukasza Wachełko z Deutsche Bank Polska, AmRest wprowadzi własną markę do Polski dopiero jak nauczy się tego biznesu rynkach, na których działa obecnie. – Na razie spółka nie decyduje się na budowanie kuchni centralnej w naszym kraju, bo ryzyko niepowodzenia jest zbyt duże tym bardziej, że Polacy nie wydają tak dużo na jedzenie poza domem. U nas wydatki te wynoszą tylko 2,7 proc., podczas gdy w Hiszpanii sięgają 14 proc. – zaznacza Wachełko.

Jego zdaniem AmRest po włączeniu Restauravii poprawi rentowność. – Oczekuję, że Restauravia dołoży do wyniku EBITDA AmRestu za 2011 rok 50 mln zł, a do zysku operacyjnego spółki – ok. 32 mln zł – oblicza Wachełko.

W 2010 roku Restauravia miała 100 mln euro przychodów i EBIDTA na poziomie ok. 24 mln euro.

AmRest zarządza w Polsce jedną z największych sieci gastronomicznych pod markami Pizza Hut i KFC.

Obecnie Restauravia zarządza w sumie 100 restauracjami własnymi i franczyzowymi działającymi głównie w Hiszpanii. Nowe lokale chce otwierać nie tylko na tamtym rynku, ale też we Francji (ma tam teraz dwie restauracje) i Niemczech.

- Jeszcze w tym roku AmRest uruchomi od 10 do 15 restauracji La Tagliatella. W perspektywie 5 lat planujemy powiększyć sieć do co najmniej 200 lokali. Początkowo będziemy je otwierać w Hiszpanii i Francji. Następnym krokiem będzie rozszerzenie marki o inne kraje, w pierwszej kolejności europejskie, ale docelowo mamy bardzo szeroko zakrojone plany – mówi Maciej Mausch, zajmujący się relacjami inwestorskimi spółki. Dlaczego nie w Polsce? – Model biznesowy Restauravii, bazujący na bardzo wysokiej jakości produktach i centralnej kuchni, z której dowożone są do restauracji gotowe dania, wymaga, aby średni rachunek był stosunkowo wysoki, przykładowo w Hiszpanii jest to ok. 18-20 euro. W Polsce widzimy na chwilę obecną zbyt mało potencjalnych klientów – tłumaczy Mausch. Zaznacza, że rozwój La Tagliatella będzie finansowany ze środków pochodzących z działalności bieżącej Restauravii.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?