Nowa astra znana jako GTC będzie produkowana w fabryce General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach. Pierwsze egzemplarze z produkcji seryjnej zdają z taśmy w połowie października. Samochód bazujący na koncepcyjnym modelu GTC zaprezentowanym w Paryżu w październiku 2010 roku będzie 5-miejscowym 3-drzwiowym sportowym kompaktem. Jak twierdzi producent, będzie nafaszerowany najnowszymi rozwiązaniami technicznymi. Oficjalnie zostanie pokazany po raz pierwszy 15 września podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Dziś niemiecki producent pokazał pierwsze wizualizacje samochodu.

Dla fabryki w Gliwicach nowy model oznacza lepsze wykorzystanie zdolności produkcyjnych, wynoszących 207 tys. aut rocznie. Prace przystosowujące zakład ruszyły jesienią ubiegłego roku. Nowe maszyny i urządzenia zamontowano m.in. na linii spawalniczej, przeprogramowano roboty w lakierni. Fabryka inwestuje w nowy model 120 mln euro. W lutym Gliwice zaczęły próbny montaż auta: na każdej z trzech zmian pomiędzy produkowane 5-drzwiowe modele wstawiana była jedna GTC, która po zmontowaniu była następnie rozmontowywana i montowana z powrotem. Od początku marca do próbnej, szkoleniowej produkcji włączona została spawalnia. W marcu zaczęła się także produkcja modeli do różnych prób i badań. - W końcu czerwca zaczniemy produkować egzemplarze dla testów zderzeniowych - powiedział "Rz" szef General Motors Manufacturing Poland Andrzej Korpak.

Gliwicki Opel od początku roku systematycznie zwiększa wielkość produkcji. od stycznia do końca marca fabryka wyprodukowała prawie 49,9 tys. aut w porównaniu do 36,6 tys. w tym samym czasie przed rokiem. Cała tegoroczna wielkość produkcji planowana jest na 175 tys. Może się jednak nieco zmienić, jeśli pojawią się problemy z dostawami komponentów z fabryk w Japonii.

Na przełomie roku 2012 i 2013 fabryka rozpocznie produkcję kolejnego modelu - cabrio. Niewykluczone, że do Gliwic trafi także produkcja astry w wersji coupe. W oba te modele zakład musiałby zainwestować ok. 80 mln euro.