Po dwóch tygodniach od premiery gra „Sniper", stworzona przez polską spółkę City Interactive, w wersji na konsolę PlayStation 3 (PS3), jest najpopularniejszą grą na ten nośnik w Niemczech, Szwecji, Norwegii, Szwajcarii i Austrii. Według notowań GfK International zajmuje również drugie miejsce w Danii oraz trzecie we Francji, w Wielkiej Brytanii (w tym państwie premierę miała ledwie tydzień temu) i krajach Beneluksu.
– Wyniki sprzedaży na rynkach europejskich są imponujące. Jesteśmy z tego powodu bardzo zadowoleni – mówi Marcin Kwaśnica, dyrektor sprzedaży w City Interactive.
„Snipera" w wersji na komputery PC i konsolę Xbox 360, który na sklepowe półki trafił rok temu, kupiło już ponad milion graczy na całym świecie, najwięcej w USA. Gra w wersji na konsolę PS3 na tym rynku swoją premierę będzie miała 28 czerwca. Przedstawiciele City Interactive wierzą, że gra na PS3 powtórzy sukces produktu na innych nośnikach. Liczą, że sprzedaż sięgnie kilkuset tysięcy kopii. – Sprzedaż „Snipera" na Xbox 360 utrzymywała się przez wiele tygodni na stałym poziomie, bez wyraźnych spadków. Pracujemy nad tym, żeby wyniki wersji na PlayStation 3 były jeszcze lepsze – zapowiada Kwaśnica. City Interactive już pracuje nad „Sniperem 2". Produkt ma być gotowy w przyszłym roku.
Już wkrótce do czołówki najpopularniejszych gier wideo na świecie ma szansę dołączyć „Wiedźmin 2" stworzony przez CD Projekt (spółka zależna Optimusa). Premiera, na razie tylko w wersji na komputery PC, zaplanowana jest na wtorek, 17 maja. Pierwszą grę z tej serii, która powstała cztery lata temu, nabyło do tej pory 1,7 mln graczy. Analitycy DM BZ WBK w niedawnym raporcie szacowali, że „Wiedźmina 2" kupi 4,2 mln fanów (w wersji na trzy nośniki).