Optimus mile zaskoczył wynikami za I kwartał

Fani gier komputerowych z całego świata docenili produkty, które powstają nad Wisłą

Aktualizacja: 16.05.2011 09:10 Publikacja: 16.05.2011 03:50

Optimus mile zaskoczył wynikami za I kwartał

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

 

Po dwóch tygodniach od premiery gra „Sniper", stworzona przez polską spółkę City Interactive, w wersji na konsolę PlayStation 3 (PS3), jest najpopularniejszą grą na ten nośnik w Niemczech, Szwecji, Norwegii, Szwajcarii i Austrii. Według notowań GfK International zajmuje również drugie miejsce w Danii oraz trzecie we Francji, w Wielkiej Brytanii (w tym państwie premierę miała ledwie tydzień temu) i krajach Beneluksu.

– Wyniki sprzedaży na rynkach europejskich są imponujące. Jesteśmy z tego powodu bardzo zadowoleni – mówi Marcin Kwaśnica, dyrektor sprzedaży w City Interactive.

„Snipera" w wersji na komputery PC i konsolę Xbox 360, który na sklepowe półki trafił rok temu, kupiło już ponad milion graczy na całym świecie, najwięcej w USA. Gra w wersji na konsolę PS3 na tym rynku swoją premierę będzie miała 28 czerwca. Przedstawiciele City Interactive wierzą, że gra na PS3 powtórzy sukces produktu na innych nośnikach. Liczą, że sprzedaż sięgnie kilkuset tysięcy kopii. – Sprzedaż „Snipera" na Xbox 360 utrzymywała się przez wiele tygodni na stałym poziomie, bez wyraźnych spadków. Pracujemy nad tym, żeby wyniki wersji na PlayStation 3 były jeszcze lepsze – zapowiada Kwaśnica. City Interactive już pracuje nad „Sniperem 2". Produkt ma być gotowy w przyszłym roku.

Już wkrótce do czołówki najpopularniejszych gier wideo na świecie ma szansę dołączyć „Wiedźmin 2" stworzony przez CD Projekt (spółka zależna Optimusa). Premiera, na razie tylko w wersji na komputery PC, zaplanowana jest na wtorek, 17 maja. Pierwszą grę z tej serii, która powstała cztery lata temu, nabyło do tej pory 1,7 mln graczy. Analitycy DM BZ WBK w niedawnym raporcie szacowali, że „Wiedźmina 2" kupi 4,2 mln fanów (w wersji na trzy nośniki).

Na razie spółka na premierę przygotowała 1 mln egzemplarzy gry, z tego 0,1 mln w postaci cyfrowej. Produkt już teraz cieszy się ogromnym zainteresowaniem fanów na całym świecie. Do czwartku w przedsprzedaży kupiło go już ponad 111 tys. klientów, co stawia go wśród największych światowych hitów. Gra, jeszcze przed premierą, jest trzecią najchętniej kupowaną grą PC w największym na świecie sklepie internetowym Amazon.com. W brytyjskiej mutacji tego sprzedawcy jest najpopularniejszą grą na komputery PC. Jeszcze lepiej wypada w Niemczech, gdzie wygrywa ranking bez podziału na nośniki. W Steam, największym na świecie serwisie sprzedającym gry komputerowe w wersji cyfrowej, „Wiedźmin 2" zajmuje drugie miejsce w kategorii gier, które nie są jeszcze dostępne na półkach.

„Wiedźmin 2" będzie miał decydujący wpływ na wyniki Optimusa w kolejnych latach. Według DM BZ WBK spółka zarobi na niej ok. 150 mln zł. Optimus radzi sobie coraz lepiej także w wydawaniu i sprzedaży gier innych producentów oraz filmów na DVD. W I kwartale firma miała 15,76 mln zł przychodów i 4,13 mln zł zysku netto. Rezultaty nie uwzględniają przychodów i zysków (ale również i większości kosztów produkcji) z „Wiedźmina 2". Początek roku w branży gier wideo jest, ze względu na sezonowość, zazwyczaj umiarkowanie udany.

Kobiety także grają

Aż cztery piąte polskich użytkowników gier tzw. casual (od ang. casual games, dosł. gry codzienne) to kobiety – wynika z badań firmy Alawar Entertainment, która działa na tym rynku. Produkty tego typy szybko zyskują popularność, bo charakteryzują się prostymi zasadami i tym, że nie trzeba poświęcić im wiele czasu. Jeśli chodzi o segment wiekowy, to najczęściej w gry casual w naszym kraju grają osoby po trzydziestce (36 proc. użytkowników). Aż 26 proc. to osoby, które mają ponad 50 lat. Najszybciej rośnie udział dorosłych w przedziale wiekowym 40 – 49 lat, maleje wśród młodzieży (14 – 19 lat). Polskojęzyczni użytkownicy aż w ponad połowie przypadków wybierają gry polegające na odkrywaniu ukrytych obiektów. 18 proc. to gry na czas.

Po dwóch tygodniach od premiery gra „Sniper", stworzona przez polską spółkę City Interactive, w wersji na konsolę PlayStation 3 (PS3), jest najpopularniejszą grą na ten nośnik w Niemczech, Szwecji, Norwegii, Szwajcarii i Austrii. Według notowań GfK International zajmuje również drugie miejsce w Danii oraz trzecie we Francji, w Wielkiej Brytanii (w tym państwie premierę miała ledwie tydzień temu) i krajach Beneluksu.

– Wyniki sprzedaży na rynkach europejskich są imponujące. Jesteśmy z tego powodu bardzo zadowoleni – mówi Marcin Kwaśnica, dyrektor sprzedaży w City Interactive.

Pozostało 86% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca