Jest nim chińska firma Pang Da Automobile Trade Co. i negocjacje zostały zakończone i podpisano porozumienie o współpracy — poinformował „Wall Street Journal".

W ostatni czwartek załamały się negocjacje z również chińską firmą Hawtai Motor Group. Teraz Spyker informuje, że Pang Da zgodził się przejąć 24 proc. udziałów Spykera za 65 mn euro, a za 30 mln euro kupią auta Saaba, nie wykluczają jednocześnie, że po 30 dniach od tej transakcji dokupią aut za dalsze 15 mln euro. Jest to jednak przynajmniej o 40 mln mniej, niż oferował Hawtai, tyle że zapewnia Spykerowi finansowanie działalności i zbyt na produkowane auta.

Przyszłość Saaba wisiała na włosku, były wątpliwości, czy marka ta jest w stanie przetrwać następnych 6 tygodni. Teraz kiedy tylko pierwsze 30 mln euro znajdzie się na kontach Spykera Saab Automobile zamierza porozumieć się z dostawcami komponentów i zamierza jak najszybciej rozpocząć produkcję aut.

Spyker kupił Saaba w zeszłym roku, kiedy General Motors prowadził wyprzedaż zbędnych aktywów. Nie zdołał jednak pozyskać funduszy na finansowanie działalności kupionej firmy. W 2010 roku planował wyprodukowanie 80 tys. aut, ale nie zdołał tego zrobić. W kwietniu uznał, że produkcja musi zostać wstrzymana i intensywnie zaczął rozglądać się za partnerem.