Reklama
Rozwiń
Reklama

Czwarty airbus Wizz Aira w Warszawie

Węgierski tani przewoźnik Wizz Air wprowadza od kwietnia do bazy w Warszawie czwarty samolot A320 i zwiększa liczbę lotów i sieć połączeń

Publikacja: 08.08.2011 16:41

Czwarty airbus Wizz Aira w Warszawie

Foto: Fotorzepa, Bartek Jankowski Bartek Jankowski

Największa w Europie Środkowo-Wschodniej tania linia uruchamia nowe połączenie z Waraszawy do  Stavanger w Norwegii, początkowo z 3 lotami w tygodniu. Do Londynu-Luton liczba lotów zwiększy się o cztery do 25 tygodniowo, do Brukseli-Charleroi, Sztokholmu-Stavsta i Rzymu-Fiumicino samoloty we fioletowych barwach będą latać codziennie. Liczba lotów do Mediolanu-Bergamo wzrośnie z dwóch do czterech tygodniowo.

Na obsługiwanych już trasach do Barcelony, Eindhoven, Göteborga liczba lotów zwiększy się 2 do 3 tygodniowo, a do Oslo-Sandefjord Torp z trzech do pięciu.

Od kwietnia węgierski przewoźnik będzie oferować loty z Warszawy na 19 trasach dzięki przydzieleniu czwartego samolotu Airbusa A320 bazie w naszej stolicy..

— Od pierwszego lotu z Warszawy, 7 lat temu, Wizz Air przewiózł ponad 6 milionów pasażerów z i do stolicy Polski, i stał się największą tanią linią lotniczą w kraju. Dodanie czwartego samolotu do bazy w Warszawie pokazuje nasze zaangażowanie w rozwój na polskim rynku, opiera się na ogromnym sukcesie firmy i silnych preferencjach pasażerów do podróżowania z nami – powiedział dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Attila Dankovics.

Rzecznik Wizz Air Balazs Varro wyjaśnił mi w czerwcu, podczas odbierania w Tuluzie kolejnego Airbusa, źródło sukcesów swej linii. Wizz Air zwiększył wtedy stan posiadania do 37 samolotów.

Reklama
Reklama

- Udało nam się rozwijać w trudnych czasach dzięki solidności modelu biznesowego, jaki obraliśmy. W latach najgłębszej recesji notowaliśmy wzrost o 20 proc. co roku. Do naszej pozycji przyczyniło się też strategiczne partnerstwo z Airbusem — wybór wyłącznie samolotów A320-200. Zamierzamy w długiej perspektywie korzystać z najbardziej nowoczesnego samolotu wąskokadłubowego krótkiego zasięgu. Do 2017 r. chcemy dysponować flotą 132 takich maszyn. To pozwala utrzymać młody wiek naszej floty (przeciętnie 3,5 lat), panować nad kosztami operacyjnymi, a klientom oferować wygodne warunki lotu po niskich cenach.

B. Varro przyznał, że wahania cen ropy mają duży wpływ na wyniki całego sektora. Najbardziej jednak odczuwają jej tanie linie, bo zakupy paliwa sięgają u nich 40 proc. wszystkich kosztów z racji modelu biznesowego. Nie potrafił jednak podać, od jakiej ceny tego paliwa Węgrzy ubezpieczyli się.

Wizz Air podwyższył opłatę do 30 euro za każdą sztukę bagażu przy lotach trwających dwie i więcej godzin. Przy krótszych opłata pozostaje bez zmiany na poziomie 15 euro za sztukę. — To biznesowa decyzja, a nie reakcja na rosnące ceny paliwa — wyjaśnił B. Varra. — Pozwala nam zachować konkurencyjność i pokryć także częściowo koszty paliwa na długich trasach, które są wtedy największe.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama