Reklama

W salonach dilerów rośnie sprzedaż używanych aut

Popyt na starsze auta z gwarancją rośnie w tempie dwucyfrowym

Publikacja: 07.11.2011 03:07

W salonach dilerów rośnie sprzedaż używanych aut

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak PN Piotr Nowak

Nowe samochody sprzedają się coraz gorzej. Ale dilerzy znaleźli sposób na podreperowanie obrotów: coraz częściej biorą się za handel autami używanymi. Rezultaty są zaskakujące. Przy prawie 8-procentowym spadku rynku aut nowych (okres od stycznia do października w porównaniu z tym samym w ubiegłym roku) popyt na używane z udokumentowanym przebiegiem, sprawdzone pod względem technicznym i objęte gwarancją, rośnie w tempie dwucyfrowym. – W tym roku nasza sprzedaż samochodów używanych jest w porównaniu z ubiegłoroczną  wyższa o ok. 22 proc. – mówi Piotr Mozdyniewicz, właściciel wielomarkowego salonu MM Cars w Katowicach.

General Motors Poland, który w salonach Opla prowadzi od pięciu lat program sprzedaży aut używanych „G2", teraz odnotował wzrost prawie 40-procentowy. W ciągu dziesięciu miesięcy oplowscy dilerzy sprzedali 1415 samochodów. W tym samym czasie przed rokiem – 1020. Rośnie także liczba punktów sprzedaży objętych programem. Obecnie to już połowa autoryzowanych salonów. – Klient może kupić auto objęte gwarancją, które może mieć do ośmiu lat i do 180 tys. kilometrów przebiegu – wyjaśnia Tomasz Bujak, szef programu „G2". Do gwarancji dochodzi jeszcze usługa assistance i możliwość kredytowania zakupu.

Od dziesięciu lat używane auta oferuje Peugeot. – Sprzedalibyśmy ich dużo więcej, gdybyśmy je tylko mieli – twierdzi Jacek Gierc, kierownik działu używanych samochodów w Peugeot Polska. W tym roku importer sprzedał w programie „Peugeot używany gwarantowany" 2154 auta. To prawie jedna czwarta więcej niż rok temu. Większość pojazdów sprowadzana jest przez Peugeot Polska z Francji i następnie rozdzielana w sieci dilerskiej. Gwarancja występuje w dwóch odmianach: premium – obejmująca samochody do pięciu lat i z przebiegiem do 100 tys. kilometrów, oraz comfort – do ośmiu lat i z przebiegiem do 150 tys. kilometrów.

Od roku działa program „Volkswagen Select". Za to wzrost sprzedaży jest blisko 80-procentowy. – Największa część oferowanych samochodów to auta używane wcześniej przez pracowników Volkswagena – informuje Tomasz Tonder z Kulczyk Tradex, importera marki. Do tego dochodzą auta z firmowych flot oraz pozostawiane przez klientów  w rozliczeniu.

Przy słabnącym rynku nowych aut na sprzedaż używanych będzie się decydować coraz więcej importerów. Od listopada stosowne umowy zaczął podpisywać ze swoimi dilerami Citroen Polska. – Na początek podpiszemy je z 15 punktami dilerskimi. Później przystąpimy do uruchamiania programu „Citroen Select" w kolejnych salonach – mówi Sławomir Nowak, dyrektor handlowy Citroen Polska.

Reklama
Reklama

Rosnący popyt na używane i gwarantowane auta z salonów zbiega się ze spadkiem całego rynku. W autokomisach i na giełdach handel praktycznie zamiera. Kupujący szukają aut kosztujących przeciętnie 15 tys. zł, podczas gdy dwa lata temu było to 20 tys., a nawet więcej. Według Samaru od stycznia rejestracje używanych aut z prywatnego importu wyniosły ponad 563 tys. sztuk i spadły w porównaniu z ubiegłym rokiem o prawie 9 proc. W październiku import zmalał w porównaniu z wrześniem o 7,6 proc., a w ujęciu rok do roku aż o 15,6 proc.

Jak prognozuje Deloitte, rynek używanych samochodów może się w tym roku skurczyć co najmniej o 10 proc. w porównaniu z ubiegłym, w którym sprowadzono do Polski 718,3 tys. aut.

Nowe samochody sprzedają się coraz gorzej. Ale dilerzy znaleźli sposób na podreperowanie obrotów: coraz częściej biorą się za handel autami używanymi. Rezultaty są zaskakujące. Przy prawie 8-procentowym spadku rynku aut nowych (okres od stycznia do października w porównaniu z tym samym w ubiegłym roku) popyt na używane z udokumentowanym przebiegiem, sprawdzone pod względem technicznym i objęte gwarancją, rośnie w tempie dwucyfrowym. – W tym roku nasza sprzedaż samochodów używanych jest w porównaniu z ubiegłoroczną  wyższa o ok. 22 proc. – mówi Piotr Mozdyniewicz, właściciel wielomarkowego salonu MM Cars w Katowicach.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama