Reklama

Motoryzacja: Pożegnanie z Maybachem

Daimler postanowił zlikwidować markę superluksusowego auta, bo źle sprzedawała się i przynosiła straty. Zastąpi ją od 2013 r. nowymi modelami Mercedesa

Publikacja: 27.11.2011 14:21

Motoryzacja: Pożegnanie z Maybachem

Foto: Bloomberg

- Po szerokich dyskusjach wewnątrz firmy, jakim sposobem zapewnić największy sukces w segmencie luksusu doszliśmy do wniosku, że szanse w zakresie sprzedaży marki Mercedes są większe od Maybacha — stwierdził prezes Dieter Zetsche w wywiadzie dla sobotniego „FAZ". — Nie miałoby większego sensu opracowywanie następnego modelu dla obecnego Maybacha — dodał.

Zamiast tego prezes planuje zwiększenie liczby pochodnych aut klasy S z obecnych trzech do sześciu, aby zwiększyć możliwość wyboru, co powinno podwoić ich sprzedaż do 80 tys. rocznie.

Rzecznik Daimlera nie chciał powiedzieć, jakie powstaną nowe  modele Mercedesa-Benza klasy S, oprócz istniejących już limuzyn w dwóch wersjach, zwykłej i wydłużonej oraz coupé sprzedawanych jako auto klasy CL.

- Maybach kosztował od 300 tys. euro wzwyż, a my chcemy teraz zejść do segmentu 100-300 tys. euro, w którym roczna sprzedaż wynosi tysiące sztuk, a nie setki — wyjaśnił rzecznik.

Daimler wprowadził Maybacha na rynek w końcu 2002 r. z zamiarem sprzedawania tysiąca sztuk rocznie. Sprzedaż zmalała jednak stabilizując się na poziomie 200 sztuk wobec 1,27 mln wszystkich pojazdów Daimlera w 2010 r. Eksperci w branży samochodowej twierdzili do dawna, że Maybachowi, produkowanemu w Niemczech od 1909 do 1940 r. i wznowionemu w 2002 r. nie udało się uzyskać wśród najbogatszych klientów wizerunku, który potwierdzałby ich pozycję.

Reklama
Reklama

Marka ta stała się takim obciążeniem wizerunku producenta, że Daimler zaprzestał kilka lat temu publikowania wielkości miesięcznej sprzedaży i podawał tylko jedną liczbę w rocznym bilansie.

Volkswagen i BMW miały bardziej udane wejście w segment luksusu, bo przejęły znane brytyjskie marki Bentley i Lamborghini (VW) i Rolls-Royce (BMW). Bentley bardziej znany z auta Continental GT niż z wielkich limuzyn zwiększył po 9 miesiącach bieżącego roku sprzedaż o 31 proc. do 4763 sztuk, zaś Rolls-Royce poprawił się o 41 proc. do 2441 sztuk dzięki niższej cenie modelu Ghost

- Po szerokich dyskusjach wewnątrz firmy, jakim sposobem zapewnić największy sukces w segmencie luksusu doszliśmy do wniosku, że szanse w zakresie sprzedaży marki Mercedes są większe od Maybacha — stwierdził prezes Dieter Zetsche w wywiadzie dla sobotniego „FAZ". — Nie miałoby większego sensu opracowywanie następnego modelu dla obecnego Maybacha — dodał.

Zamiast tego prezes planuje zwiększenie liczby pochodnych aut klasy S z obecnych trzech do sześciu, aby zwiększyć możliwość wyboru, co powinno podwoić ich sprzedaż do 80 tys. rocznie.

Reklama
Biznes
Coraz droższe zdrowie Polaków. Wydajemy więcej, a dostajemy mniej
Biznes
Kolejna odsłona sporu o sukcesję w Polsacie. Batalia na Cyprze
Biznes
Będą problemy z zakupem uzbrojenia? Okrajana Agencja Uzbrojenia
Biznes
Czy spółki Skarbu Państwa czeka trzęsienie ziemi po rekonstrukcji rządu?
Biznes
Przedsiębiorczy jak Polak? Oto obraz polskiego biznesu
Reklama
Reklama