AmRest pod koniec roku wejdzie do Chin

Fir­ma wy­cho­dzi z mar­ką La Ta­glia­tel­la na in­ne ryn­ki. Na pierw­szy ogień pój­dą Niem­cy, a pod ko­niec ro­ku Chi­ny

Publikacja: 22.03.2012 03:08

– Ten rok za­po­wia­da się bar­dzo cie­ka­wie. Czar­nym ko­niem na­szych zwyżek bę­dzie La Ta­glia­tel­la. Za­mie­rza­my wejść z tą mar­ką na in­ne ryn­ki. W tym ro­ku jest mo­żli­wa eks­pan­sja do Nie­miec, USA i Chin. Na ra­zie lo­ka­le w tych krajach bę­dą te­sto­we – mó­wi Woj­ciech Mro­czyń­ski, czło­nek za­rzą­du Am­Re­stu.

Pierw­szy lo­kal po­wsta­nie w Niem­czech – praw­do­po­dob­nie już na po­cząt­ku dru­gie­go pół­ro­cza. Z ko­lei w Chi­nach pod ko­niec ro­ku. – To ryn­ek z bar­dzo du­żym po­ten­cja­łem. Już od dłu­ższe­go cza­su na nim dzia­ła­my, przy­go­to­wu­jąc się do otwarć re­stau­ra­cji –twier­dzi Mro­czyń­ski. Do­da­je, że na przy­kład sieć KFC roz­wi­ja się w Chi­nach świet­nie. – Jest tam po­nad 3 tys. lo­ka­li pod tą mar­ką, czy­li dwa ra­zy wię­cej niż punk­tów McDo­nald's.  Ry­nek chiń­ski, wbrew po­zo­rom, jest cał­kiem dobrze usta­bi­li­zo­wa­ny, je­śli cho­dzi o wa­run­ki do roz­wo­ju biz­ne­su – oce­nia Mro­czyń­ski.

Am­Rest stał się wła­ści­cie­lem mar­ki La Ta­glia­tel­la w kwiet­niu 2011 r., kie­dy prze­jął 74 proc. udzia­łów w za­rzą­dza­ją­cej nią hisz­pań­skiej spół­ce Re­stau­ra­via za 170 mln eu­ro. Fir­ma nie re­zy­gnu­je z po­sze­rza­nia port­fo­lio swo­ich ma­rek.

2,6 mld zł przychodów ze sprze­daży miała gru­pa Am­Re­st w 2011 r. W tym ro­ku ma być więcej

– Ewen­tu­al­ne akwi­zy­cje do­ty­czy­ły­by ra­czej pod­mio­tów za­gra­nicz­nych. W Pol­sce na ra­zie nie wi­dzi­my cie­ka­wych oka­zji – mó­wi Mro­czyń­ski. Do­da­je, że glo­bal­ne spo­wol­nie­nie go­spo­dar­cze jest wi­docz­ne w bra­nży, choć w Pol­sce jesz­cze w sto­sun­ko­wo ma­łym stop­niu. – W tym ro­ku otwo­rzy­my w re­gio­nie 80 – 100 lo­ka­li. Naj­moc­niej bę­dzie­my roz­wi­jać sieci KFC i Star­bucks – wy­mie­nia.

Am­Rest co ro­ku za­po­wia­da po­pra­wę wy­ni­ków, ta­kie są też pla­ny na 2012. – Chce­my zwięk­szyć za­rów­no sprze­daż, jak i ren­tow­ność – mó­wi Mro­czyń­ski. W ubie­głym ro­ku Am­Rest wy­pra­co­wał po­nad 2,6 mld zł skon­so­li­do­wa­nej sprze­da­ży i 56,4 mln zł zy­sku net­to. Dla po­rów­na­nia – w 2010 r. by­ło to od­po­wied­nio 2 mld zł i pra­wie 40 mln zł.

Na ko­niec grud­nia fir­ma mia­ła w swo­im port­fe­lu 310 lo­ka­li KFC, 122 La Ta­glia­tel­la, 103 Ap­ple­bee's, 71 Piz­za Hut, 39 Star­bucks i 35 Bur­ger King.

– Ten rok za­po­wia­da się bar­dzo cie­ka­wie. Czar­nym ko­niem na­szych zwyżek bę­dzie La Ta­glia­tel­la. Za­mie­rza­my wejść z tą mar­ką na in­ne ryn­ki. W tym ro­ku jest mo­żli­wa eks­pan­sja do Nie­miec, USA i Chin. Na ra­zie lo­ka­le w tych krajach bę­dą te­sto­we – mó­wi Woj­ciech Mro­czyń­ski, czło­nek za­rzą­du Am­Re­stu.

Pozostało 85% artykułu
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki