Artur Gadomski, Daniel Domżalski, Adam Dziedowiec, Sławomir Sierocki i Tomasz Ławrywianiec tworzący Misję GMC – firmowy zespół Telekomunikacji Polskiej – będą w kwietniu reprezentować Polskę na międzynarodowym finale Global Management Challenge w Kijowie.

GMC to największa na świecie biznesowa symulacja strategiczna rozgrywana już w ponad 40 krajach. Jej uczestnicy wcielają się w rolę menedżerów wirtualnych firm, które konkurują na międzynarodowym rynku, a ich akcje są notowane na wirtualnej giełdzie. W tegorocznej polskiej edycji konkursu wystartowało 648 drużyn. Osiem najlepszych – w tym pięć studenckich i trzy firmowe – rywalizowało wczoraj w finale.

Jak zaznacza Paulina Mazur z firmy Bigram Personnel Consulting, która organizuje GMC w Polsce, w kolejnych pięciu cyklach finału coraz to inny zespół wysuwał się na prowadzenie. Ostatecznie najwyższe notowania akcji uzyskała Misja GMC.

To pierwsze od sześciu lat zwycięstwo firmowej ekipy w polskiej edycji GMC, którą wygrywały teamy studenckie. TP odniosła w tym roku podwójny sukces – drugie miejsce w finale zajął sponsorowany przez firmę zespół studentów Uniwersytetu Warszawskiego Tricity Corsairs. Trzecie miejsce zdobył Bankowa Team – zespół studentów i pracowników Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu.

„Rzeczpospolita" jest patronem medialnym polskiej edycji GMC.