Tak wynika z audytu inwestycji kolejowych, przeprowadzonego na zlecenie KE.
W programie „Infrastruktura i środowisko" na wydatki kolejowe zarezerwowano 4,8 mld zł unijnych dotacji. Polski rząd wystąpił o przeniesienie 1,2 mld euro z tej puli na drogi. Bruksela jest temu przeciwna. – Raport niezależnych ekspertów nie daje żadnego powodu, by Komisja zmieniła stanowisko. Dokument potwierdza, iż realizacja planu inwestycyjnego kolei jest wciąż możliwa – podaje PAP, powołując się na źródła w KE zajmujące się tą sprawą.
Bruksela ma nie zaakceptować złożonego przez polski rząd wniosku m.in. dlatego, że nie jest on zgodny z priorytetami Wspólnoty, czyli promocją kolei.
4,9 mld euro zarezerwowano w programie „Infrastruktura i środowisko" na projekty kolejowe
Adam Zdziebło, wiceminister rozwoju regionalnego, podkreśla, że Komisja Europejska nie podjęła ostatecznej decyzji w sprawie przesunięcia części funduszy UE z projektów.